Do rúk sa nám dostala preview verzia vysoko očakávanej špionážnej RPG od Obsidian Entertainment (Neverwinter Nights 2, Star Wars: Knights of the Old Republic 2) a tak vám teraz ponúkame dojmy, ktoré budú pravdepodobne jemne prekvapivé.
Osobne som sa na Alpha Protocol tešil, vzhľadom na dobrú komerčnú masáž, ktorá sľubovala vyváženie RPG a akcie, s pridaním nových prvkov a prepracovaným príbehom. A určite nie som sám, kto sa tešil. Niekto by povedal, že je to vykrádač Mass Effectu, a v podstate ním aj z časti je. Bohužiaľ mám pocit, že chlapcom z Obsidianu vykrádanie dobre nejde. Po spustení hry som ale ostal nemilo prekvapený. Neviem, či to je chyba preview verzie, ale všetky zmeny, ktoré som v hre urobil sa neuložili, a tak som musel ísť do configu a prepísať hodnoty.
Zhruba po 20 minútach, s ktorými som všetko prepisovanie strávil, som sa konečne pustil do hry. Prekvapilo ma, že pohyb postavy sa skladá len z 8 smerov. Ak teda idete rovno a chcete sa otočiť, postava sa nezačne pomaly otáčať ale hneď sa hodí do novej polohy. Takisto samotné animácie pohyby na tom nie sú extra najlepšie – nevyzerajú plynulo a reálne. Na druhú stranu je ale celkom obstojná mimika tváre, aj keď žiaden Mass Effect to nie je. Keď sme už pri tom Mass Effecte, Alpha Protocol sa z neho inšpiroval systémom dialógov. Dole máte lištu, z ktorej si môžete vybrať ako postava zareaguje (teda sarkasticky, profesionálne, agresívne apod.) no neviete, čo presne postava povie. Navyše si tak musíte vyberať priamo počas rozhovoru, a ako náhle druhá postava dohovorí, musíte odpovedať. Počas rozhovorov tak budú mať pravdepodobne ľudia s horšou znalosťou angličtiny problém, lebo budú musieť naraz čítať titulky aj možnosti. Táto funkcia bola podľa mňa v Mass Effecte spracovaná lepšie. Na druhú stranu sú ale dialógy dobre napísané, majú vtip a spád. Žiaľ, v kritike musím pokračovať.
AI nepriateľov je veľmi divná. Ak si vás čo i len na sekundu niekto všimne, je zrazu zalarmovaná celá budova, a nabehnú na vás všetci, bez ohľadu na to, v ktorej miestnosti, či na ktorom poschodí sa nachádzajú. Na druhú stranu si niekedy nevšimnú ak im pred očami niekoho popravíte. A ak sa tak stane, stačí ak sa niekam zašijete a nepriatelia vám budú nabiehať pred hlaveň ako na banány. Alpha Protcol mal byť aj stealth hra, že? Tak tu to autorom zase ušlo, a na to, aby ste prešli level stealth štýlom, potrebujete riadnu dávku šťastia, lebo pohyby a rozmiestnenie nepriateľov naozaj stealth štýlu neodpovedá. A ani akčná stránka na tom nie je práve najlepšie. Aby som ale zase len nekritizoval, hra má prepacovaný RPG systém (ten je ale bohužiaľ zatienený orientáciou hry na akciu) a príbeh, no to si rozoberieme až v recenzii.
Preview verzia Alpha Protcolu vo mne zanechala veľmi rozporuplné dojmy. Na jednu stranu skvelé dialógy a príbeh, doplnený síce rozvetveným, no nie veľmi využitým RPG systémom a na tú stranu druhú mnoho nedotiahnutých vecí. Osobne si nemyslím, žeby sa kvalita hry do review verzie rapídne zväčšila, no nechám sa prekvapiť. Recenziu vám prinesieme už čoskoro, a hru si tam poriadne rozoberieme.