• Hlavná stránka
  • PC
  • Preview
  • PREVIEW: King’s Bounty II - Kombinácia klasickej ťahovej stratégie a fantasy RPG z pohľadu tretej osoby vyzerá prekvapivo sľubne
PREVIEW: King’s Bounty II - Kombinácia klasickej ťahovej stratégie a fantasy RPG z pohľadu tretej osoby vyzerá prekvapivo sľubne

PREVIEW: King’s Bounty II - Kombinácia klasickej ťahovej stratégie a fantasy RPG z pohľadu tretej osoby vyzerá prekvapivo sľubne

 

Séria Heroes of Might and Magic určite nie je žiadnemu fanúšikovi ťahových stratégii neznáma. Avšak, málokto vie, že jej spirituálnym predchodcom je hra King’s Bounty z roku 1990. V roku 2008 sa 1C Company podarilo túto značku oživiť prostredníctvom úspešného dielu King’s Bounty: The Legend a niekoľkých datadiskov. Až deväť rokov sme museli čakať na príchod pokračovania, ktoré toho ponúka viac, než na čo sme v tomto žánri zvyknutí.

Desaťhodinová preview verzia druhého dielu King’s Bounty mi umožnila vyskúšať ho za tri hrateľné postavy vo svete Antara. Bojovník, mág a paladin sú klasiky žánru, aj keď sa nájde pár prekvapení. Každá postava má svoj strom schopností a množstvo situácií vedia riešiť odlišnými spôsobmi. Zatiaľ čo paladin môže konflikt vyriešiť mierovou cestou, bojovníkovi nezostáva nič iné, než sa priamo vrhnúť na nepriateľov. Mimochodom, vedľajších questov bolo v preview verzii poriadne veľa, takže núdza o málo herného obsahu nás pravdepodobne nečaká.

Nostria, jeden z kontinentov Antary je uvrhnutý do konfliktu, a to ako vnútorného, tak aj vonkajšieho. Keďže nestačí, že si po krku idú samotní obyvatelia, do sveta sa dostali tajomné príšery. Ponorenie do príbehu je priame, ba priam až príliš klišé. Ocitáte sa vo väzení, kde čakáte na svoj trest za niečo, čo ste neurobili. Následne sa dozviete, že práve vy musíte byť poslíčkom pre princa a tým pádom sa vydať na dobrodružnú cestu. V tomto smere naozaj chýba akákoľvek originalita a ide o bežné zasadenie do herného sveta. Čo však poteší, všetky postavy sú nadabované a aj sa snažia o verné podanie svojich úloh.

Pokiaľ ste hrali niektorý z predchádzajúcich dielov, verím, že by ste pri spustení hry zostali v miernom šoku ako ja. Namiesto izometrického pohľadu na mnou ovládaného hrdinu a herný svet som sa ocitol v klasickom RPG z pohľadu tretej osoby. Na jednu stranu som z toho sklamaný, pretože hry ako Heroes of Might and Magic sú mojou srdcovkou a tešil som sa na nostalgický návrat do detských čias. Na druhú stranu ide o prirodzenú evolúciu, ktorá je navyše zapracovaná celkom dobre. Väčšinu času som strávil hraním klasického fantasy RPG. Veľa skúmania herného sveta, komunikovania s rôznymi postavami, cestovania na koni a obchodovania. Avšak, v prípade súboja sa hra prepne do taktického ťahového režimu, aký je nám už zo žánru známy. Bojová plocha sa rozdelí na šesťuholníkové polia, no tentokrát sú niektoré políčka vyvýšené alebo zablokované, takže každý súboj ponúka rôzne taktické možnosti. Schopností, ktoré môžete počas vášho ťahu využiť, je dostatok a hlavne kúzla pôsobia efektne. Potešila ma aj rozmanitosť prostredí, v ktorých sa súboje odohrávali.

Svojich bojovníkov najímate u obchodníkov a aj keď na začiatku sú to klasickí rytieri s mečmi a lukmi, časom prišlo aj na zvieratá a dokonca aj nemŕtvych. Kombinovaním však znižujete ich morálku, takže cieľom je používať jednotky len z jednej frakcie. Ich počet, samozrejme, nie je neobmedzený a v prípade ak z niektorej jednotky stratíte plný počet, prichádzate o ňu nadobro. Vzhľadom na ich ceny to nie je výsledok súboja, ktorý by vás potešil. Množstvo bojov je navyše poriadne náročných a priznám sa, že som si užil aj pár frustrujúcich chvíľ. V tomto ohľade vývojári ešte sľubujú rôzne vyváženie a balansovanie. Preto verím, že v prípade pár neúspešných súbojov nebudeme musieť hru začínať odznova. Oproti predchodcovi je škoda, že ubudol humor a celkový pocit, že hra sa sama vôbec neberie vážne. Druhý diel je vážny a snaží sa o realistickosť fantasy sveta. Vizuálne je však veľmi pekný, čo pri využití Unreal Enginu 4 nie je úplným prekvapením. Na mojej GTX 1070 som navyše nezaznamenal žiadne technické problémy, čo je veľmi dobrá správa pred vydaním.

Priznám sa, že ku King’s Bounty II som pristupoval veľmi opatrne a s miernou skepsou. Predsa len, nie vždy sa podarí oživiť populárnu značku, ktorú si hráči držia blízko pri srdci. King’s Bounty II má však potenciál byť niečím novým a originálnym, pričom ulahodí aj fanúšikom pôvodných ťahových RPG. Vývojári majú ešte dosť času na dopracovanie a otestovanie všetkých prvkov a funkcionalít. Bugy, či niektoré chýbajúce veci nebudem komentovať, v prípade preview verzie je to pochopiteľné. Dôležité však je, aby do vydania boli všetky odstránené a hráči dostali tú najlepšiu možnú verziu hry. Vydanie je naplánované na 24. augusta a to na PC, PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch. A že o King’s Bounty II je jednoznačne záujem dokazuje aj fakt, že sa hre podarilo ešte pred vydaním dosiahnuť status „gold.“

Pre PC hráčov pridávam aj hardvérové nároky:

Minimum

  • OS: Windows 10 64-bit
  • CPU: Intel Core i5-4690 or AMD FX-9370
  • GPU: GeForce GTX 970 or AMD Radeon RX 480 (4 GB)
  • RAM: 8 GB
  • DirectX: Version 11
  • Disk: 20 GB HDD

Odporúčané

  • OS: Windows 10 64-bit
  • CPU: Intel Core i5-7400 or AMD Ryzen 7 1700X
  • GPU: GeForce GTX 1060 or Radeon RX 580 (6 GB)
  • RAM: 8 GB
  • DirectX: Version 11
  • Disk: 20 GB SSD

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk