RECENZIA: Baldur’s Gate 3 - Návrat do Baldurovej brány nemohol byť veľkolepejší

Napokon to prišlo. Je tu tretí diel Baldur's Gate, na ktorý som čakal dlhých 13 rokov od chvíle, keď som naposledy po niekoľkýkrát dohral jeho predchodcu. A musím povedať, že čakanie sa naozaj oplatilo. Počas obdobia predbežného prístupu som mal tú česť nahliadnuť do hry a už prvý akt ma absolútne pohltil. Bolo úžasné vidieť, koľko nových možností prináša a aké rôznorodé príbehy som za pár desiatok hodín zažil. Nové akty v Baldur's Gate 3 sľubujú ešte viac príležitostí na objavovanie, ďalšie dobrodružstvá a nekonečné možnosti, ako ovplyvniť priebeh príbehu. Už teraz viem, že to bude dobrodružstvo plné prekvapení, napätia a rozhodnutí, ktoré budú mať skutočný vplyv na svet hry.

RECENZIA: Jagged Alliance 3 - Obnovenie taktickej legendy, v aké sme ani nedúfali

Jagged Alliance 2 je moja srdcovka a patrí medzi tituly, na ktoré si nájdem čas každý rok, aj keď len na chvíľku. Taktické možnosti, chytľavá hrateľnosť s veľkou mierou voľnosti, perfektný výber žoldnierov a desiatky spôsobov, ako si prispôsobiť zážitok z hrania – to sú devízy hry, ktoré sa nasledovníkom nikdy nepodarilo zopakovať. A to si fanúšikovia série museli prejsť riadnymi tortúrami, ako je napríklad Jagged Alliance Flashback. Niet sa čo čudovať, že na oficiálne tretí diel som sa pozeral s neistotou. Avšak štúdiu Haemimont Games sa podarilo niečo, v čo som ani neveril.

RECENZIA: Remnant II - Pokračovanie náročnej akcie s náhodne generovaným svetom v najlepšej forme

Remnant: From the Ashes sa stal až prekvapivým hitom, a to najmä vďaka kombinácii mechanizmov zo Souls hier od From Software, zameraniu na streľbu z pohľadu tretej osoby a originálnemu svetu. Ja sám som sa k prvému dielu zhodou náhod vrátil pred niekoľkými týždňami a ponoril som sa do neho natoľko, že za pár dní som ho celý dokončil. Dobrou správou je, že to isté sa mi stalo aj pri hraní pokračovania.

RECENZIA: Ratchet & Clank: Rift Apart je krásnou hrou aj na PC, len tá ako taká, bohužiaľ, až príliš stavia na istotu

Keď sa tvorcovia z Insomniac Games začali po ich rozlúčke s PlayStation v podobe tretieho Spyra s podtitulom Year of the Dragon zamýšľať, čo ďalej, mali hneď niekoľko nápadov, kam by sa mohli posunúť. Na PlayStation 2 chceli prísť s novou značkou, ktorá by odrážala skúsenosti zo série s roztomilým fialovým dráčikom, no zároveň priniesla niečo nové. Jedného dňa sa im do hláv zrazu dostal nápad o cestovaní naprieč vesmírom, o prieskume neznámych svetov a o vylepšovaní zbraní. Nápad sa im zapáčil a tak na ňom začali pracovať. Pracovali a pracovali, vymýšľali a rozvíjali, až kým z ich návrhárskej pece napokon nevyšla dnes už nerozlučná dvojica Ratchet a Clank. Tých v ich prvotine spojil osud takým spôsobom, že sa dnes už nenájde nikto, kto by spochybnil, že to tak jednoducho malo byť. Insomniac Games vytvorili budúcu legendu Ratchet & Clank. To bol rok 2002.

RECENZIA: F1 23 - Sezóna 23 štartuje aj v hernej podobe a s ňou sa vracia Breaking Point

Pri hrách, ktoré prichádzajú na trh opakovane s novým ročníkom, je výhoda, ak niektorý vynecháte. V prípade F1 je to u mňa minuloročná dvadsaťdvojka. Niektoré zmeny potom vnímate výraznejšie a zdá sa vám, že ich je aj viac. Aby som bol v tomto texte korektný, prečítal som si Dominikovu recenziu z minulého roka. Môj dojem z (ne)nových vecí sa tak veľmi rýchlo zmenil a niektoré novinky by som možno radšej odsunul do ústrania.

RECENZIA: Dead Island 2 - Konečne sme sa dočkali!

Po neuveriteľnom čakaní a prešľapovaní, odkladoch a rušení sme sa konečne dočkali. Dead Island 2 je konečne tu. Zombie hry máme všetci isto radi a predchádzajúce diely tejto série nám priniesli kopec krvi, zábavy a napätia. Vývoj hry trval „o čosi dlhšie“ ako sme zvyknutí a predchádzajúce diely už nepatria medzi horúce novinky, no Dead Island 2 je TU! Mám chuť kričať, písať, výskať a opakovať minimálne stokrát. V tejto recenzii sa teda pozrieme na to, či to neuveriteľné čakanie stálo za to a či si Dead Island 2 obháji svoje miesto medzi titulmi zo sveta zombíkov.

RECENZIA: Crime Boss: Rockay City - Niekoľko známych osobností 90. rokov samo o sebe dobrú hru nevytvorí

Celkom jasne si spomínam na prvý trailer, ktorým bola hra Crime Boss: Rockay City oznámená. Toľko známych tvárí, vizuálne pripomínal osemdesiate a deväťdesiate roky a na prvý pohľad predstavoval zábavné herné mechanizmy. Čo by sa mohlo pokaziť? Hra navyše vychádzala iba pár mesiacov od ohlásenia. Crime Boss je však vrcholom priemernosti a zlých dizajnových rozhodnutí, pričom je bez identity a to aj napriek zoznamu známych mien, ktoré prepožičali svoje podobizne.

RECENZIA: Minecraft Legends - bude táto hra legendárna?

Čo vám napadne, keď sa povie Minecraft? Mne táto hra vždy evokovala obrovský svet, v ktorom môžete robiť takmer čokoľvek. Úplne bez problémov sa pobaviť s kamarátmi, vytvoriť niečo nevídané a nakoniec sa kreatívne vyšantiť pri stavbe hradu. Bol som jeden z tých hráčov, ktorí sa síce zabavili, ale ich výtvory prekonal aj ôsmak na základnej škole. To mi však nebráni túto hru hrať a užívať si ju plnými dúškami. Čo však iné tituly zo sveta Minecraftu? Majú šancu prebiť povesť svojho pôvodcu?

RECENZIA: The Last of Us Part I - Masterpiece, ktorého povesť pošramotil nevydarený štart

Hra The Last of Us je skutočným bestsellerom, proti čomu bude namietať asi málokto. Pôvodný titul debutoval v roku 2013 ako exkluzivita pre PlayStation 3, pričom o niečo neskôr vývojári zo štúdia Naughty Dog svoje dielo osviežili a vydali ho ako remaster, ktorý dorazil na PlayStation 4. Obe verzie postupne získavali skutočne vysoké hodnotenia, pričom kritici a majitelia konzol od Sony boli nadchnutí samotným príbehom a technickým spracovaním.

RECENZIA: Like a Dragon: Ishin! – Zabili mu mistra. A to neměli dělat!

Ako z toho najgenerickejšieho kung-fu filmu. Neohrozený bojovník sa po vražde svojho „mistra“ vydáva na cestu pomsty, počas ktorej zabije stovky lumpov, až sa dostane na samotný koniec zločineckého reťazca a vyzve na súboj toho, kto stál za vraždou. „Mistr“ bude nakoniec pomstený a cesta za odplatou bude dokonaná. Áno, takto by sa dal zjednodušene prerozprávať príbeh Like a Dragon: Ishin!, najnovšieho prírastku do série Yakuza, po novom Like a Dragon. Aj keď s tým slovom najnovší by som bol troška opatrný. Pôvodne ide o hru z roku 2014, ktorá bola až do roku 2023 exkluzivitou krajiny vychádzajúceho slnka. U nás napokon vyšla až teraz vo forme grafického remasteru.

RECENZIA: Atomic Heart - Utópia Sovietskeho zväzu zmietaného vzburou robotov

Práve vydaný Atomic Heart je v poslednom období kontroverznou a mnohými diskutovanou témou. Najväčšie otázniky sa vynárajú nad napojením štúdia Mundfish na ruskú vládu, preto sa, pochopiteľne, niektorí hráči pasujú s morálnou dilemou, či je dobrý nápad hru podporiť, alebo nie. To, či to urobíte, nechám výhradne na vás, my sa poďme pozrieť na to, ako dlho vyvíjaný titul obstál z hľadiska kvality a či si po tejto stránke zaslúži vašu pozornosť.

RECENZIA: Returnal - Originálny roguelike s AAA produkciou z PS5 vítame na PC

Ďalšia exkluzivita od Sony, ktorú si môžeme užiť vo vylepšenej verzii pomocou klávesnice a myši. Tentokrát ide, dokonca, o titul, ktorý bol vyvinutý priamo pre PlayStation 5 a nejde ani o takú starú hru. O Returnal, ako kandidátovi na PC verziu, sa hovorilo už dávnejšie a napriek tomu, že nejde o jednu z „veľkých“ IP, ide o ďalší signál, že podobných portov môžeme čakať len a len viac.

RECENZIA: Hi-Fi Rush – nadupaný štýlový akčný hit od Šindžiho „Resident Evil” Mikamiho

Veru, je to tak. Za túto hru vďačíme Šindžimu Mikamimu. Je to ten Šindži Mikami, ktorý spravil zo survival hororu fenomén a ktorý sériou Resident Evil dobyl herný svet. Rovnako ide o toho Šindžiho Mikamiho, ktorý nás doslova neľudským spôsobom psychicky zdeptal v The Evil Within. Ak sa ale medzi videohrami pohybujete už nejaký ten rôčik, viete, že pekné a milé hry nie sú pre tohto hrôzu vytvárajúceho tvorcu ničím novým. Ešte predtým, než nastúpil do sveta desu a zhnitých živých mŕtvol, pracoval v Capcome na disneyovkách Who Framed Roger Rabbit, Goof Troop a Disney’s Aladdin. Šindžimu Mikamimu jednoducho podobné hry nie sú vôbec cudzie, a možno aj preto sa pre podobne hravo ladený Hi-Fi Rush upísal ako výkonný producent.

RECENZIA: Need for Speed Unbound – je to fresh a má to swag

Predtým, ako som prijal na recenziu nové Need for Speed s podtitulom Unbound, ani sa mi nesnívalo, koľko frustrácie a znechutenia by som mohol pri jeho hraní zažiť. Teraz sú tie pocity skutočné a priam uchopiteľné, no je to s nimi ako na hojdačke, pretože pri novom NFS sa dá, celkom paradoxne, aj dobre zabaviť. Ale poďme pekne po poriadku.