RECENZIA: Hi-Fi Rush – nadupaný štýlový akčný hit od Šindžiho „Resident Evil” Mikamiho

Veru, je to tak. Za túto hru vďačíme Šindžimu Mikamimu. Je to ten Šindži Mikami, ktorý spravil zo survival hororu fenomén a ktorý sériou Resident Evil dobyl herný svet. Rovnako ide o toho Šindžiho Mikamiho, ktorý nás doslova neľudským spôsobom psychicky zdeptal v The Evil Within. Ak sa ale medzi videohrami pohybujete už nejaký ten rôčik, viete, že pekné a milé hry nie sú pre tohto hrôzu vytvárajúceho tvorcu ničím novým. Ešte predtým, než nastúpil do sveta desu a zhnitých živých mŕtvol, pracoval v Capcome na disneyovkách Who Framed Roger Rabbit, Goof Troop a Disney’s Aladdin. Šindžimu Mikamimu jednoducho podobné hry nie sú vôbec cudzie, a možno aj preto sa pre podobne hravo ladený Hi-Fi Rush upísal ako výkonný producent.

RECENZIA: Need for Speed Unbound – je to fresh a má to swag

Predtým, ako som prijal na recenziu nové Need for Speed s podtitulom Unbound, ani sa mi nesnívalo, koľko frustrácie a znechutenia by som mohol pri jeho hraní zažiť. Teraz sú tie pocity skutočné a priam uchopiteľné, no je to s nimi ako na hojdačke, pretože pri novom NFS sa dá, celkom paradoxne, aj dobre zabaviť. Ale poďme pekne po poriadku.

RECENZIA: Marvel’s Spider-Man: Miles Morales - Keď si Peter vezme dovolenku, New York naďalej potrebuje svojho ochrancu

So Spider-Manom sa na PC po krátkej pauze stretávame opäť a ako napovedá aj názov hry, tentokrát v koži Milesa Moralesa. Ako nám už dokázal aj film Spider-Man: Into the Spider-Verse, Miles nie je len nejaká bočná postava, ktorú si Marvel vymyslel z nudy, nech to nie je stále len o Peterovi Parkerovi. V obdobných stopách ide aj hra, ktorá sa nebojí prinášať aj vylepšenia a trošku experimentovať.

RECENZIA: Lost Judgment – akčný klenot konečne aj v PC

Lost Judgment je vynikajúca akčná hra, ktorú by si nemal nechať ujsť nikto, kto má rád videohry a staré hongkongské kung-fu filmy. Aj napriek tomu, že sa v nej do detailov rozoberá jeden z najväčších spoločenských problémov súčasného Japonska – šikana v stredných školách – je to krásna hra s množstvom dojemných scén, v ktorej hlavnú rolu zohráva úprimné srdce. Tak ako aj prvý diel s názvom Judgment, ktorý sa zaoberal zvyšujúcim sa počtom Japoncov trpiacich demenciou, rovnako aj tento druhý reflektuje skutočný život a skutočné ľudské hodnoty, samozrejme, svojským štýlom. Je to v podstate rarita, jeden z mála akčných titulov, ktorého tvorcovia sa neboja ukázať city hlavných postáv, ich strach, slzy a znechutenie zo sveta, v ktorom sa ocitli. Týmto mi pripomína majstrovské dielo Metal Gear Solid, ktoré vyšlo ešte v roku 1999 na prvom PlayStation.

RECENZIA: Sackboy: A Big Adventure – ďalšia známa plošinovka prichádza na PC

Exkluzívne hry z PlayStation sa pomaly, ale isto dostávajú aj na PC. Veď povedzme si úprimne, zarobiť sa dá aj na tejto platforme, tak prečo sa na ňu nepresunúť? A keďže už na počítačoch máme tituly ako God of War, prečo tam nevydať aj ďalšie hry – napríklad skákačku Sackboy z roku 2020? Čo myslíte, funguje tento koncept aj pri menej známych hrách?

RECENZIA: Pentiment klame telom a neprináša všetko z toho, čo sľubuje

Obsidian Entertainment je už dlhé roky stálicou na hernom poli. Na troskách Black Isle Studios vznikla nová herná entita, ktorá sa rovnako ako už spomenuté zaniknuté štúdio zameriavala predovšetkým na RPG žáner. Toť bola ich aj prvotina Star Wars: Knights of the Old Republic II – Sith Lords, po ktorej nasledovali kúsky ako Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas, séria Pillars of Eternity či The Outer Worlds. Obsidian je ale známy aj niekoľkými, povedzme experimentálnymi hrami, ktoré sa vymykajú jeho tradičnému portfóliu. Spomeňte si napríklad na akčné multiplayerovky Armored Warfare a Grounded. V súčasnosti, keď štúdio pracuje na vysoko očakávaných RPG tituloch Avowed a The Outer Worlds 2, sa rozhodlo pre ďalší experiment v podaní vizuálnej novely Pentiment.

RECENZIA: Judgment – recenzia výbornej PC verzie

Jagami je bývalý právnik, ktorého zožiera ťarcha minulosti. Pred pár rokmi počas súdneho pojednávania presvedčil svojimi argumentami súd o nevine jeho z vraždy obvineného klienta, ktorý následne krátko po prepustení zavraždil svoju priateľku a podpálil dom. Mladá nevinná žena s láskavým srdcom zomrela beštiálnou smrťou, pretože bol Jagami vo svojej práci nadpriemerne dobrý a prokurátora argumentami doslova zotrel. Jedno je ale byť dobrý vo svojej práci a druhé veriť svojmu klientovi. Nie, Jagami si nemyslel, že je nevinný. On len urobil svoju prácu tak dobre, ako sa len dalo. To je práca právnika – neskúmať pravdu, vyhrať súd.

RECENZIA: Steelrising - Souls-like na francúzsky spôsob

Hry od štúdia Spiders nikdy nebolo jednoduché recenzovať. Ich predchádzajúce tituly vždy obsahovali originálne prvky, výborné zasadenie alebo atmosféru a nechýbali im ambície. Nadol ich však zrážali technické problémy, bugy, zlé dizajnové rozhodnutia a najmä príliš vysoké ambície. Steelrising nie je výnimkou a najhoršie na tom je, že ako aj v mnohých iných prípadoch pri európskych hrách, veľmi vás to mrzí. A to hlavne preto, že hra má čo ponúknuť a keby nebolo bugov a technických problémov, určite vám ju odporúčam.

RECENZIA: F1 Manager 2022 - Zbabrať taktiku Ferrari teraz môžete už aj vy

Keď som minulý rok recenzoval ďalší diel zo série F1 od Codemasters, v polovici druhej sezóny som začal čoraz viac riešiť jednotlivé tréningy, kvalifikáciu a nakoniec aj samotné preteky cez simuláciu. Viac než šoférovanie ma bavilo vylepšovať monopost a samotnú stajňu. Sledoval som rozvoj jazdcov, pohyby v tímoch a finančné výsledky. Vlastne som si z pretekárskej hry postupne spravil takú minimanažérsku záležitosť. Samozrejme, hneď som sa začal zamýšľať nad tým, aká je to škoda, že neexistuje žiaden manažérsky titul zo sveta Formula 1. Nuž, očividne som nebol jediný.

RECENZIA: Syberia: The World Before – Príbehovo krásne, herne rozpačité

Čo pre vás znamená Syberia? Pre niekoho to je možno dojemný príbeh o mladej žene pracujúcej pre veľký právnický korporát, ktorá v neznámom svete objavila svoju nezávislosť. Pre iného to môže byť nenáročná relaxačná séria, pri ktorej si oddýchne po ťažkom pracovnom dni bez toho, že by sa musel pred monitorom nejako príliš mozgovo namáhať. Niektorí možno v Syberii vidia ten správny (tak dlho hľadaný) životný impulz – prípadne ho mali priamo pred sebou, no báli sa ho využiť. Pomôže im zbaviť sa okovov reality a vrhnúť sa strmhlav do nejakého dobrodružstva. Ani jedna odpoveď nie je nesprávna.

RECENZIA: Marvel's Spider-Man - Obdobie vydávania perfektných Sony exkluzivít na PC pokračuje

K pôvodnej exkluzivite Marvel's Spider-Man na PlayStation 4 sa mi viaže úsmevná historka, keď ma jeden kamarát presviedčal, že „toto si nikdy inde nezahrám“ a preto je to jeden z dôvodov, aby som si konečne túto konzolu zaobstaral. Kto by vtedy povedal, že na PC príde éra, keď exkluzivít od Sony budeme hrať za rok hneď niekoľko. A fakt, že za to stoja, potvrdzuje aj Marvel's Spider-Man, pretože ide o naozaj výnimočný titul.

RECENZIA: As Dusk Falls – Interaktívna adventúra, ktorá s vami zamáva

Pamätáte sa, kedy ste naposledy hrali dobrú adventúru, ktorá vo vás zanechala niečo, nad čím ste dlho premýšľali? Ja som takýchto titulov zažil niekoľko, no nebolo ich priveľa. Niektoré boli krátke, u iných zas príliš neočaril príbeh. Ďalšie boli fantastické, iné nudné. Keď som v prvej upútavke uvidel As Dusk Falls, bol som trochu na pochybách, či z toho vzíde niečo zaujímavé, no stačilo mi pár minút a svoj názor som zmenil.

RECENZIA: Sonic Origins mala byť trefa do čierneho, no je skôr trefa do hnedého

Po dlhšom čase tu máme opäť znovuvydanie klasických hier Sonic, tentokrát v kolekcii Sonic Origins. V tej sa nachádzajú štyri tituly, konkrétne sú to Sonic The Hedgehog, Sonic The Hedgehog 2, Sonic CD a Sonic 3 & Knuckles, hoci v hre je poradie troška iné – Sonic CD je uvedený ako druhá hra, pričom v poradí vyšla ako tretia. To z dôvodu, že príbehovo je zasadený medzi prvý a druhý diel. K vyššie spomenutým štyrom kúskom boli pridané nové herné módy, odomykateľné bonusy a nové možnosti. A úplne nezmyselné DLC.