Pokusy o hry v rozšírenej realite (AR – augmented reality) sme už videli neúrekom. Ale len málo z nich naozaj fungovalo ako hra. PulzAR pristupuje k AR trochu odlišným spôsobom a je prekvapivo chytľavý.
Sony má už dlhšiu tradíciu v AR hrách. Či už si spomenieme na Eye Toy na PS2, sériu Invizimals na PSP či na Eye Pet alebo The Eye of Judgement na PS3, tieto hry nás na rôznych generáciách PlayStationov sprevádzajú už bezmála 10 rokov. Faktom je, že až PS Vita je naozaj vhodne uspôsobená na AR hry. Integrácia kamery znamená, že so sebou nemusíme nosiť žiadny špeciálny hardvér a ani si nič dokupovať, aby sme si tieto hry mohli vychutnať.
PulzAR je logická hra o záchranu planéty. Na Zem sa rúti roj asteroidov a musíme sa pred nimi ubrániť. Ako? Jednoducho. Rozbiť ich raketami. Naším cieľom teda je „spojazdniť“ raketové základne. Spojenia medzi riadiacou centrálou a raketovými silami sú prerušené a my ich musíme obnoviť. Sme však pod tlakom, máme len obmedzený čas. Potom začnú padať meteory a je s nami amen.
Celá hra sa hrá pomocou AR kariet, ktoré sme dostali pribalené k Vite. Využijeme všetkých šesť. Jedna vždy slúži na rozloženie hracej plochy, pričom nezáleží na tom, ktorú sú vyberieme. Ostatné rozkladáme na hracej ploche, na každej karte sa zobrazí nejaká zo súčastí systému. Pritom sme vopred obmedzení počtom zariadení, ktoré môžeme do schémy zapojiť. Zvyčajne ide o zrkadlá či rôzne farebné filtre, ktorými ovplyvňujeme farbu prepájacieho laseru a odrážame lúč žiadaným smerom.
Aby hra nebola príliš jednoduchá, jednotlivé levely sú ďalej náročnejšie, prepojenie súčastí vyžaduje precíznejšie nastavovanie a hra nás motivuje aj ku zbieraniu hviezdičiek – v každom leveli sú tri a nazbieranie plného počtu nám zaručí ďalšiu peknú trofej do zbierky.
Takže prečo vyskúšať práve PulzAR? Je to doposiaľ prvá AR hra, ktorá je naozaj zábavná, napínavá, relatívne komplexná a nepôsobí ako ďalšie nedopracované technické demo. Prepájanie jednotlivých prvkov raketových základní sa v konečnom dôsledku spája s rastúcou mierou satisfakcie. A po správnom zapojení základne, samozrejme, nasleduje odmena.
Relatívne krátka hracia doba síce môže odrádzať od kúpy, avšak sme zástancami názoru, že kratšia a zábavná hra je vždy lepšia ako umelo predlžovaná nuda. A za cenu, ktorú si Sony za túto hru pýta, sa naozaj nemáme na čo sťažovať.
Po technickej stránke sa prejavuje slabý objektív kamery, ktorý má niekedy kvôli svojmu rozlíšeniu problém korektne rozpoznávať AR karty. Pri hraní v dobre osvetlenej miestnosti sa však tento problém nevyskytuje.