Na staručkom Game Boyi sme hrávali Tetris. Nové prenosné konzoly od spoločnosti PlayStation majú v tomto smere svojho vlastného favorita. Je ním séria Lumines.
Pravdepodobne nikoho neprekvapí, že Lumines sa s najnovším „pokračovaním“ objavili aj na Vite. A to hneď pri uvedení konzoly na trh. História sa opakuje aj z hľadiska všeobecného prijatia hry. Zatiaľ čo pôvodné Lumines boli považované za jednu z najlepších hier pre pôvodné PSP, Lumines Electronic Symphony je z určitého pohľadu „must have“ titul pre Vitu. Nie však pre každého.
Lumines je totižto logická hra. Podobne ako v prípade spomenutého Tetrisu, aj v Lumines padajú z neba herné kamene a úlohou hráča je ich správne rozmiestniť na hernej obrazovke, a tak vytvárať kombinácie. Zatiaľ čo v prípade Tetrisu sú kamene rôzneho tvaru, v Lumines ide vždy o štvorec, ktorý však obsahuje dvojfarebnú kombináciu. Hráč musí kombinovať štvorce tak, aby vytvoril buď nový štvorec, alebo obdĺžnik jednej farby.
Pointa hry je v princípe veľmi jednoduchá a počas hrania sa nemení (maximálne sa zrýchľuje padanie herných kameňov). Na jednej strane s týmto faktom súvisí celková jednoduchosť a chytľavosť herných mechanizmov. Avšak na strane druhej je tu neustále prítomná hrozba stereotypu.
Lumines ponúka viacero módov. Samotná hrateľnosť sa nemení, maximálne sa aplikujú určité premenné typu časové obmedzenie alebo nastavenie vysokej rýchlosti. V rámci základného „Voyage“ módu však Lumines ponúka ničím nerušenú hudobnú cestu, o ktorej konci rozhodne až hráč svojim neúspechom. Buďme realisti, skôr či neskôr herné kamene zaplnia celú plochu.
Spomínal som hudobnú cestu. A práve hudba, a jej vizuálna prezentácia, je čarom celého titulu. Zatiaľ čo Tetris ponúkal v niektorých verziách prepracovanú osem bitovú hudbu, moderná doba si vyžaduje trochu progresívnejší prístup. Výsledkom je 34 licencovaných pesničiek, vrátane Hey Boy Hey Girl od The Chemical Brothers, Disco Infiltrator od LCD Soundsystem alebo Yesterday When I Was Mad (Jam & Spoon Mix) od Pet Shop Boys. Každá z pesničiek má svoju vlastnú prezentáciu, ktorá sa prejavuje nielen rôznorodosťou farieb herných kameňov, ale aj vizuálnym pozadím hernej obrazovky. Stačí si pozrieť okolité screenshoty.
Kombináciou jednoduchej a chytľavej hrateľnosti, výborne zvoleného soundtracku a celkovej audiovizuálnej prezentácie je Lumines pomerne jedinečný unikát hernej scény. Je zrejmé, že určitú jedinečnosť hre nemožno rozhodne uprieť.
Spomenutý Voyage mód zároveň funguje ako platforma na odomykanie nových skinov (= pesničiek), ktoré je možné následne využiť v rámci módu Setlist, kde si môže hráč vytvoriť vlastný súbor pesničiek, ktoré sa budú v rámci danej hry striedať. Okrem odomykania skinov hráč získava aj skúsenostné body a pri prechode na novú úroveň sa sprístupňujú noví avatari.
Avatar je hráčova prezentácia vo svete Lumines. Zároveň však každý z nich disponuje určitou schopnosťou, ktorú je možné využiť v hre pre jedného hráča alebo v multiplayeri. Aktivácia schopnosti je veľmi jednoduchá a využíva dotykový displej, zadnú dotykovú plochu následne využijete pri opätovnom dobíjaní špeciálnej schopnosti (stačí iba rýchlo ťukať). Tomu sa hovorí jednoduché a nenásilné využitie možnosti novej konzoly.
Lumines Electronic Symphony je výborná hra. Nie je to titul pre každého hráča a mnoho z nich odradí aj plná cena. Jedinečnosť, ktorou disponuje Lumines, je síce dobrým argumentom a odpoveďou na otázku ceny, avšak nepresvedčí každého. Určite si však stiahnite voľne dostupné demo a vyskúšajte, či si táto hra zaslúži vašu pozornosť alebo nie.
|
soundtrack jednoduchosť chytľavosť |
|
možný stereotyp cena |
80% | |
ŽÁNER | logická |
VÝROBCA | Q Entertainment |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Ubisoft / Playman |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |
Už onedlho na www.gsshop.sk! |
|