Šéf vývoja série prezradil zopár zaujímavostí z pozadia vývoja série.
Yakuza je série, ktorá je spájaná s platformou od spoločnosti Sony. Séria sa posúvala z Playstation 2, k Playstation 3 a nakoniec až ku štvorke. Vedeli ste však, že všetko mohlo byť inak?
Šéf štúdia Toshihiro Nagoshi prezradil, že všetko by bolo inak, keby Nintendo a Microsoft chceli pôvodné hry na svojich konzolách. „Nikomu som to nepovedal, ale zatiaľ čo sme vydávali svoje hry na Playstation, urobil som prezentáciu pre Nintendo a Microsoft a obaja ma odmietli. Teraz zrazu túto sériu na svojich konzolách chcú.“
Nagoshi mal pri vývoji hry problémy, pretože hry smerované na typické Japonské publikum nemohli konkurovať západným hrám, ktoré boli určené prakticky pre celý svet a mali obrovský rozpočet: „Keď sme chceli spraviť veľkú hru musela to byt buď športová hra, vojenská alebo fantasy hra a musela by byť vydaná celosvetovo. Ale mne sa to nepáčilo. Ja som si povedal, že chcem hru, ktorá bude určená pre určité spekturm hráčov a nevadilo mi, že ženy to nebudú. Takže som vytvoril hru, ktorej cieľová skupina sú Japonský muži.“
Toshihiro taktiež povedal, že séria takmer nevznikla: „Môjho šéfa som musel presviedčať. Dva razy som mu hru prezentoval a nedostal som zvolenie. Sega mala vtedy problém s peniazmi, no po tom čo som sa stretol s novým šéfom mi bolo konečne povedané, že hru môžem spraviť.“