Paradox herného vývoja a exkluzivít.
Uncharted je dnes už legendárnou sériou, ktorá bude navždy spätá so Sony a jej konzolou Playstation. To isté platí pre zelenú konzolu a sériu Gears of War. Bez tej druhej by však tá prvá možno vôbec nebola taká, na akú spomíname.
Prezradil to Lucas Pope, vývojár stojaci za excelentnou minuloročnou indie hrou Return of the Obra Dinn a taktiež za skvelou hrou Papers, Please. Pope totiž predtým, ako ho vietor zavial na dráhu indie vývojára pracoval v štúdiu Naughty Dog na sérii Uncharted a podieľal sa na vývoji prvého a druhého dielu.
Podľa Popa čerpali pri vývoji Uncharted sérii hlavne zo série Tomb Raider. To platilo napríklad aj pri auto-aim mierení a „auto-rolling“ ovládaní. To znamená, že keď si predstavíte sériu Tomb Raider pred jej reštartom v roku 2013, tak približne tak nejako sa mal Uncharted hrať. Lenže potom vyšiel Gears of War, ktorý prakticky inšpiroval celý herný priemysel v tom, ako robiť „cover-shooter“ hru.
„Jedna z cool vecí na Uncharted 1 bola to, že sme nemali poňatia, čo sme robili. Uncharted 1 bol ohlásený a následne vyšiel Gears of War. A tá hra prakticky vynašla modernú strieľačku z pohľadu tretej osoby. Prišiel a ukázal, ako na to. Takže sme v hre zmenili všetko a to šesť mesiacov pred vydaním.“
Podľa Popa, všetky veci, vďaka ktorým je teraz séria Uncharted taká legendárna, ako napríklad cover systém, vykukovanie z krytu a štýl kamery vzhľadom k postave boli do tejto hry implementované počas týchto šiestich mesiacov. Dá sa teda povedať, že Uncharted vďačí za svoj úspech práve sérii Gears of War.
Obe série sa stali pre svoje platformy legenádrnymi a zatiaľ čo Naughty Dog po štvrtom dieli a expanzii Lost Legacy so sériou skončili, tak Gears of War prebrali pod svoje krídla vývojári zo štúdia Coalition a v tomto roku plánujú vydať piaty diel.