….čože?
Toto asi nie je niečo, čo by ste očakávali od vedúceho vývoja hry pri popise svojho projektu. Ale treba uznať, že Kojimovi pri predstavovaní Death Stranding „gule“ nechýbajú. Projekt je opradený veľkými očakávaniami a taktiež aj vyhláseniami o vytvorení nového žánru, o tom, že je to niečo čo sme ešte nezažili atď.
Proste. Očakávania sú čím ďalej tým väčšie a postupne sa dostávame na No Man’s Sky levely hypu. Takže asi vás neprekvapí, že Kojima skonštatoval, že v prvej polovici hry sa možno budete nudiť a pravá zábava začne až v druhej polovici.
Kojima to povedal v rozhovore pre GameReactor na podujatí Tokyo Game Show 2019: „Niektorí ľudia povedia, že je to skoro ako film Alien, kde sa postupne buduje celý svet a to, o čom tento svet je, čo môžete robiť a čo nie. Možno sa hra stane zábavnou približne v polovici. Hráči väčšinou vchádzajú do hry tak, že vedia, aké sú pravidlá a vedia o čom je hra. Ja som to však tak nechcel. Každý by mal začať od začiatku. Aby nevedeli, ako hrať túto hru. To, čo sme vytvorili vás zmätie, ale všetko začne dávať zmysel, keď budete hru hrať.“
Technická poznámka autora: Ktorý herný vývojár by si dovolil o svojej hre povedať, že možno začne byť zábavnou v polovici? Ak je teda pravdou to, čo tvrdí Kojima, bude zaujímavé sledovať, koľko hráčov sa cez tú polovicu dostane.
Trochu mi to pripomína vyjadrenie Bungie pri vydaní prvého Destiny, ktorý vtedy povedali, že pravá zábava sa začne až po dosiahnutí maximálneho levelu…kde na hráčov čakalo…nič.
Prečítajte si tiež
Kojima: Death Stranding je metafora o Trumpovi a Amerike
Death Stranding vychádza 8. novembra exkluzívne na Playstation 4.