Brutálna úprimnosť.
Čas prezentovania finančných výsledkov herných spoločností je väčšinou časom, kedy sa aj malé úspechy vychvaľujú do neba a kedy sa neúspechy snažia zakrývať. Preto je celkom prekvapujúce, že Ubisoft bol počas prezentovania svojich „úspechov“ počas posledného kvartálu celkom úprimný.
Aby sme však nechodili okolo horúcej kaše.Ghost Recon: Breakpoint, ktorý vyšiel 4. októbra tohto roka je zatiaľ pre Ubisoft komerčnou a kvalitatívnou katastrofou. Priznal to šéf vydavateľa Yves Guillemot. Podľa jeho slov hra vyšla príliš skoro po vydaní Wildlands a bola „silno odmietnutá veľkou časťou hernej komunity,“ pričom spomenul aj nie príliš dobré známky od herných kritikov.
Prečítajte si tiež
RECENZIA: Ghost Recon: Breakpoint opakuje chyby z minula a robí aj vlastné
Zatiaľ čo však konsenzus komunity je v tom, že hra sa až príliš snažila odčleniť od Wildlands a práve v tom spočíval jej problém, tak Guillemot to vidí presne opačne. Podľa jeho slov nebol Breakpoint dostatočne odlišný.
Zároveň však vyjadril hre podporu a podľa jeho slov budú pracovať na veľkých zmenách v procese produkcie svojich hier a zároveň budú hru naďalej rozširovať novým obsahom a opravovať.
Ďalším finančným sklamaním Ubisoftu je The Division 2, ktorý taktiež nenapĺňa predajné očakávania.
Prečítajte si tiež
RECENZIA: The Division 2 to sú dve hry v jednom balíčku
Investori však vyjadrili obavu o tom, že Ubisoft príliš tlačí na tzv. live service hry a že hráči ich začínajú mať dosť, podobne ako brutálnej monetizácie, ktorá sprevádza každú veľkú Ubisoft hru. Na to im Guillemot odpovedal, že ich hry neobsahujú pay-to-win mikrotransakcie (wtf?) a ani nebudú a taktiež potvrdil, že firma sa bude aj naďalej sústreďovať na tento aspekt svojich hier, takže sa dočkáme ďalších in-game podujatí.
A reakcia akciových trhov na seba nenechala dlho čakať.