A Naughty Dog nebolo ani zďaleka jediné štúdio.
Že dnešné AAA hry sú masívnymi projektmi, ktoré si vyžadujú stovky ľudí a niekoľko rokov vývoja, to sme vedeli. No až titulky nám odhalia, ako masívne tieto projekty sú. Už dávno nefungujeme v dobe, kedy ste tvorcov jednej AAA hry vedeli spočítať na prstoch jednej ruky. A dôkazom toho je napríklad aj nedávna Playstation 4 exkluzivita The Last of Us: Part II.
Podľa webu Moby Games, ktorý informácie vytiahol zo záverečných tituliek hry totiž na tejto poslednej hre od Naughty Dog pracovalo 2169 vývojárov/producentov/hercov/členov lokalizačných tímov a ďalších ľudí, ktorí sa na hre podieľali a ďalším 163 je v titulkách vyjadrená vďaka.
Navyše, ako si v zozname môžete pozrieť, Naughty Dog nie je ani zďaleka jediné štúdio, ktoré na hre pracovalo. Množstvo herného vývoja bolo totiž outsourcovaného do menších herných spoločností ako One Pixel Brush, Original Force, The Studio of Secret 6, Lemon Sky Studios, Passion Republic, Adia Entertainment a ďalších.
Keď sa na tento masívny zoznam mien pozrieme, tak ani sa nedivíme, že samotný bývalý šéf Sony Worldwide Studios začal prednedávnom spochybňovať finančnú rentabilitu AAA hier.
Prečítajte si tiež
Bývalý šéf Playstation štúdií by chcel znovu vidieť 12-15 hodinové AAA hry
Len tak pre zaujímavosť – God of War má v titulkoch uvedených 1759 ľudí a Red Dead Redemption 2 doslova neuveriteľných 7321 ľudí.