A cyklus sa opakuje.
Ako sa dalo očakávať, to že EA umiestnilo reklamu na FIFA Ultimate Team v britskom detskom časopise Smyths neostalo bez dosť výraznej kritiky zo strany odberateľov tohto časopisu. Aj keď to možno tak na prvý pohľad nevyzerá, EA prakticky promovalo svoj mikrotransakciami prešpikovaný herný mód vo futbalovej sérii priamo deťom. Čo síce nie je protizákonné, pretože slovo lootboxy sa tam ani raz nespomenulo, no od morálneho prístupu k biznisu to má veľmi ďaleko.
Prečítajte si tiež
EA už reklamuje Ultimate Team s mikrotransakciami aj v detskom časopise
A EA nakoniec ustúpilo aj v tomto prípade. Stiahlo túto reklamu z časopisu a prisľúbilo, že v budúcnosti sa takéto prakticky opakovať nebudú: „Berieme veľmi vážne naše povinnosti pri promovaní EA hier a zážitkov na kanáloch, ktoré sú určené deťom. V súvislosti s tým sme si uvedomili, že reklama na FIFA Points sa objavila na miestach, kde byť nemala.“
„Pracujeme spolu s obchodom Smyths, aby sme zabezpečili zastavenie distribúcie tohto katalógu v roku 2020,“ povedal hovorca Electronic Arts. „Taktiež sme začali okamžité prešetrovanie a vyhodnotenie všetkých mediálnych umiestnení a snažíme sa zabezpečiť, aby naše marketingové snahy neboli na úkor zážitku mladistvých.“
Ako je známe, FIFA Points sú určené na nákup lootboxov v móde FIFA Ultimate Points a ide teda o menu, ktorá reprezentuje nákup mikrotransakcií v tejto hre.