PS4 Pro to dokáže
Snáď budem hovoriť za všetkých milovníkov souls hier keď napíšem, že jediným ozajstným problémom hry Bloodborne bolo jeho nízke snímkovanie. Hra bola uzamknutá na 30 FPS a s vývojármi nezamával ani medzigeneračný skok na PS4 Pro. To však neznamená, že aj komunita moderov ostala chladná. Moder Lance McDonald, pre niektorých známy ako človek čo sa už párkrát špŕtal v hrách od From Software, nám cez víkend dokázal, že nič nie je nemožné. Totižto konečne sa mu podarilo rozbehať Bloodborne v 60 FPS na svojej PS4 Pro.
Na patchi ktorý umožňuje vyššie snímkovanie už pracuje dlhšie. V minulosti sa pokúšal o odomknutie snímkovania, pričom znížil rozlíšenie hry a za pomoci funkcie game boost mal dosiahnuť stabilných 60 FPS. To ale neviedlo k efektu aký by sme si priali a to je hladký gameplay, práve naopak. Keďže hra bola dizajnovaná na 30 FPS, tak po odomknutí snímkovania cez vývojárske menu sa hra zrýchlila vo všetkom dvojnásobne. V praxi to znamená, že čas v hre ide dvojnásobne rýchlo ako aj pohyby a všetko ostatné.
Ok here it is! Bloodborne running at 60fps for real on PlayStation hardware. We’re all wondering if Bloodborne will ever get a 60fps patch for PlayStation 5. Meanwhile I hacked the feature into the game and put together a showcase of results. Full video: https://t.co/1Rflgy6FCf pic.twitter.com/bodmDAVvkx
— Lance McDonald (@manfightdragon) October 10, 2020
Našťastie ho táto skúsenosť neodradila a napadol ho skvelý nápad na záchranu svojej snahy. Ak si spomeniete, tak Dark Souls 2 len pár mesiacov po svojom vydaní dostal edíciu Scholar of the First Sin, v ktorej už snímkovanie na nových konzolách bolo zvýšené na 60 FPS. Nakoľko táto hra a Bloodborne používajú viac-menej ten istý engine, rozhodol sa vývojárske prvky z hry prekopírovať do svojho patchu. Výsledok si už môžete pozrieť sami, no je nutné dodať, že snímkovanie je na úkor rozlíšenia a hra preto beží v 720p.
Bohužiaľ tento patch nie je prístupný nám obyčajným hráčom. Jeho spustenie si vyžaduje zásah do softvéru konzoly a hry. Tento dôkaz ale nahráva faktu, že nevidím dôvod prečo by Bloodborne na novej PS5 nemohol bežať v 60 FPS, tak dúfam, že sa vývojári nechali inšpirovať.