Všetky otázky sú tak zodpovedané.
Užívateľov na Playstation 4 po stiahnutí updatu 8.00 nepríjemne zaskočila notifikácia, ktorá im prezradila, že ich hlasová komunikácia môže byť zaznamenaná. Bolo zrejmé, že Sony zabudla objasniť, ako bude nový systém hlasovej komunikácie na Playstation 4/5 fungovať a to prispelo k zmätku, ktorý sa na sociálnych sieťach prejavil hashtagom #PS4UPDATE a strachom o narušenie súkromia.
A samozrejme nechýbali ani konšpirácie o tom, že Sony bude hráčov neustále odpočúvať.
Prečítajte si tiež
Nebojte sa, Sony vás na Playstation 5 neplánuje odpočúvať…
Spoločnosť Sony si však priznala chybu týkajúcu sa nedostatku komunikácie a tak sa to pokúsili napraviť tým, že celý systém vysvetlili v Playstation Blogu. Catherine Jensen, vice-prezidentka pre starostlivosť o zákazníkov prezradila, že cieľom tohto nahrávania je lepší proces nahlasovania nevhodného správania užívateľov pri používaní hlasovej komunikácie.
Update: Details on new voice chat functionality coming to PS5: https://t.co/WKC3XPnZ1B
— PlayStation (@PlayStation) October 16, 2020
Notifikácia o možnom nahrávaní sa týka iba hlasovej komunikácie, ktorá bude vykonávaná s užívateľom na Playstation 5, pretože tí budú mať možnosť odoslať hlasovú nahrávku prečinu spoločností Sony, ktorá následne túto ukážku posúdi.
Fungovať by to teda malo takto:
- Posledných 5 minút z hlasovej komunikácie by malo byť automaticky ukladaných lokálne do konzoly Playstation 5
- Keď sa rozhodnete nahlásiť užívateľa za nevhodné správanie budete môcť z týchto 5 minút vybrať úsek, kedy sa toto nevhodné správanie prejavilo a do Sony odošlete túto ukážku + 20 sekúnd pred a 10 sekúnd po tomto vybranom úseku
- Iba tento úsek bude mať k dispozícii spoločnosť Sony pri posudzovaní nevhodného správania pri používaní hlasovej komunikácie
- Nie je možné „vyňať“ sa z nahrávania tejto komunikácie. Jedinou možnosťou pre tých, ktorým to vadí tak bude nepoužívať hlasovú komunikáciu