Na Gamescome sme si na necelú štvrťhodinku sadli s Brianom Heinsom, senior dizajnérom zo štúdia Obsidian Entertainment, z ktorého sme „vytiahli“ napríklad to, aká dlhá je hra The Outer Worlds, ako to je s Easter Eggmi a či sa po vydaní dočkáme aj nejakého DLC obsahu.
Aby sme však uviedli veci na pravú mieru: sympatický Brian je nielen talentovaným vývojárom, ale po všetkých rozdaných rozhovoroch aj schopným diplomatom (Speech level: 100), zbehlým v umení „odpovedať a máločo pritom povedať.“ The Outer Worlds nie je ani zďaleka jeho prvým ródeom – v minulosti, napríklad, šéfoval vývoju veľmi úspešnej, príbehovo založenej RPG Tyranny.
„Ak ste fanúšikmi Falloutu: New Vegas či iných RPG od Obsidianu, The Outer Worlds bude pre vás ďalšou peckou, pri ktorej strávite mnoho, mnoho hodín.“
– Brian Heins, senior dizajnér z Obsidian Entertainment
A od tej zasa vesmírne šialenstvo menom The Outer Worlds ďaleko nepadlo. Jasné, svet plný fantastiky vystriedal vesmír so všetkými jeho sci-fi vymoženosťami a šialenosťami, no stále ide o – citujúc Briana – „klasickú erpégéčku a klasický zážitok, aký máte z hier od Obsidianu.“
To v prvom a neposlednom rade znamená perfektný príbeh, na ktorý sa môžeme tešiť aj tentoraz. „Je to nová sci-fi RPG hra situovaná do úplne nového sveta. Odohráva sa na jeho najodľahlejších miestach, hraniciach toho, čo človek objavil a čo ešte nie. Vaša postava bude môcť rozhodnúť o osude ľudskej kolónie – či budete jej záchranca alebo ničiteľ,“ opísal nám Brian The Outer Worlds.
Pod všetkým bláznovstvom, ktoré priam srší napríklad z nového traileru, ktorý sme videli prvýkrát na Gamescome a ktorý si konečne teraz môžete pozrieť aj vy, sa však ukrýva aj niečo vážne. Premisou hry je vplyv korporácií na ľudský život. Všetko je podrobené prísnym pravidlám a najmä byrokracii. Vesmírnu kolóniu, ktorá bude v The Outer Worlds vaším herným ihriskom, spravujú práve takéto gigantické spoločnosti, pre ktoré má peniaz väčšiu váhu ako ľudský život. „Vás nájdu v kryospánku po 70 rokoch blúdenia vesmírom. Korporácie sa však rozhodnú, že nikoho nezobudia, lebo by to bolo príliš nákladné. Vás však zobudí niekoľko odpadlíckych vedcov, ktorí po vás chcú, aby ste kolónii pomohli s jej problémami. A je na vás, či to spravíte… alebo kolóniu radšej úplne zničíte,“ opísal Brian v skratke hlavnú príbehovú líniu.
Nebol by to však Obsidian, ak by hru spravili čiernobielu – bez morálnych rozhodnutí, bez „šedých“ oblastí, kde nič nie je ani správne a ani nesprávne. Zlé, beztvaré korporárcie v The Outer Worlds v skutočnosti budú mať tvár, pretože keď budete niekomu pomáhať, bude to človek s vlastnými motívmi, a keď budete niekoho zabíjať, bude to… no, možno ten istý človek, ktovie. Aj napriek značnej príbehovosti bude zabíjanie v hre s veľkým „Z“.
„Môžete naozaj zabiť každého, koho stretnete, a aj tak dohrať hru. Bude to celé takpovediac zjednodušené a koniec bude veľmi odlišný,“ odhalil Brian, zdôraznil však logický detail – ak nejaké NPC zabijete predtým, než vám zadá úlohu, očividne prídete o časť obsahu. Aj tak je ale fajn vedieť, že Obsidian myslí aj na fanatických maniakov…
Mimochodom, je mierne paradoxné, že Obsidian prichádza s hrou satirizujúcou korporácie, keď sa štúdio samo relatívne nedávno stalo súčasťou korporácie menom Microsoft. Nuž, pekná súhra okolností! Podľa Briana je však potrebné si uvedomiť, že ani zlo nie je úplne zlé a ani dobro úplne dobré. A to sa premietne aj do The Outer Worlds. Dôležité budú motivácie a vaše rozhodnutia. Hre nebudú chýbať „rozvetvené dialógy, čierny humor, komplexnosť,“, vítaným oživením potom bude tzv. systém nedostatkov, ktorý okorení už zjavne aj tak dosť pálivú hru. „Napríklad, ak si vyberiete, že vaša postava sa bojí výšok, v danej situácii dostanete určité nevýhody – ale získate bonusový perk, takže môžete byť v konečnom dôsledku silnejší než za bežných okolností,“ dozvedeli sme sa.
Jasné, že pre fanúšikov Falloutu, a najmä New Vegas, nejde o niečo prevratné. Šialené a výstredné perky boli vždy súčasťou tejto kultovej série a vyzerá to tak, že The Outer Worlds bude v istom slova zmysle „New Vegas 2“, ktorého sme sa nikdy nedočkali. „Jedno aj druhé vymysleli Tim Cain a Leonard Boyarsky,“ odpovedal nám Brian na otázku, koľko z Falloutu nájdeme v TOW.
„Ak mám byť konkrétnejší, tak aj v The Outer Worlds budete mať, napríklad, možnosť takticky spomaliť čas ako v New Vegas a zasiahnuť určité partie nepriateľovho tela. A ak máte potrebný skill, odomkne sa vám aj špeciálny efekt, keď zaútočíte. Je to ale iné než V.A.T.S. systém z Falloutu, chce to viac šikovnosti,“ nechal sa vývojár ukecať naším sklamaným výrazom z pôvodnej, strohej odpovede. Dobrý chlap, ten Brian…
Viac informácií a celý, poctivo prepísaný a preložený rozhovor z Gamescomu nájdete nižšie. A nezabudnite – vidíme sa v kolónii!
Na otázky Gamesite.sk odpovedal: Brian Heins, senior dizajnér z Obsidian Entertainment
Ahoj, Brian, vďaka za rozhovor! Poďme na to – ako by si The Outer Worlds opísal osobe, ktorá o hre nikdy, ale že nikdy nepočula?
– Je to nová sci-fi RPG hra situovaná do úplne nového sveta. Odohráva sa na jeho najodľahlejších miestach, hraniciach toho, čo človek objavil a čo ešte nie. Vaša postava bude môcť rozhodnúť o osude ľudskej kolónie – či budete jej záchranca alebo ničiteľ. Je to klasická erpégéčka.
Ako budeme môcť ovplyvniť diane v hre?
– Napríklad cez dialógové možnosti alebo spôsoby, akým splníte rôzne úlohy. Alebo môžete proste všetkých pozabíjať.
Nepokazilo by mi to hru?
– Môžete naozaj zabiť každého, koho stretnete, a aj tak dohrať hru. Bude to celé takpovediac zjednodušené a koniec bude veľmi odlišný.
Čím je vaša hra špeciálna, odlišná od iných RPG?
– Je to klasický zážitok, aký máte z hier od Obsidianu. Rozvetvené dialógy, čierny humor, komplexnosť. Hra sa opiera o tzv. systém nedostatkov. Napríklad, ak si vyberiete, že vaša postava sa bojí výšok, v danej situácii dostanete určité nevýhody – ale získate bonusový perk, takže môžete byť v konečnom dôsledku silnejší než za bežných okolností.
Ako funguje vývoj postavy?
– Klasicky, získavate skúsenosti, volíte si schopnosti či zručnosti a potom špeciálne výhody, spomínané perky. Postavu si jednoducho prispôsobujete tomu, akú ju chcete mať.
Čím a ako je postava v hre limitovaná?
– Niektorými schopnosťami, samozrejme, ale ak si napríklad navolíte nízku inteligenciu, získate prístup k dialógom pre hlúpych. Niektoré časti hry sa tým úplne zmenia.
To mi veľmi pripomína Fallout… aká je teda spojitosť medzi ním a The Outer Worlds?
– Jedno aj druhé vymysleli Tim Cain a Leonard Boyarsky. A potom samotný Obsidian, teda my, ktorý vytvoril aj Fallout: New Vegas.
To je jasné, ale čo z Falloutu nájdeme v The Outer Worlds?
– Systém levelovania, ktorý poznáte z iných hier od Obsidianu. Ak mám byť konkrétnejší, tak aj v TOW budete mať, napríklad, možnosť takticky spomaliť čas ako v New Vegas a zasiahnuť určité partie nepriateľovho tela. A ak máte potrebný skill, odomkne sa vám aj špeciálny efekt, keď zaútočíte. Je to ale iné než V.A.T.S. systém z Falloutu, chce to viac šikovnosti.
A to ma privádza k otázke dostupného arzenálu…
– Je to sci-fi hra, takže máme mix klasických zbraní ako brokovnice, odstreľovačky či pištole, a potom aj plazma pušky a podobne. Niektoré zbrane sú závislé od vašich vedeckých znalostí, ako napríklad zmenšovacia puška. Tá nepriateľov zmenší a oslabí a tiež začnú dosť piskľavo rozprávať.
To znie ako najšialenejšia zbraň z celej hry!
– Nooo, pre mňa nie! Ale o tom nemôžem veľmi rozprávať. Každopádne však v hre nájdete veľa odlišných a unikátnych zbraní.
Aká dlhá je vlastne hra?
– To sa líši od hráča k hráčovi, v priemere tak 25 až 35 hodín.
No, ako sa poznám, u mňa to bude tak trikrát viac. Rád sa prechádzam po mape, skúmam každý roh, každé miesto. Čo všetko môžem v hre takto nájsť?
– V hre je veľa zaujímavých miest, niektoré s lootom, ktorý nájdu len hráči ako ty, ktorí radi pátrajú. A potom, ako inak, easter eggy!
Čo tvorba samotnej postavy a jej výzor?
– Budete si môcť vybrať, ako bude vyzerať – vlasy, oči a také veci. V hre potom nájdete brnenia, od jednoduchých po tie skutočne robustné, ktoré pripomínajú energozbroj (Power Armor, pozn. red.) z Falloutu.
A pozadie našej postavy, jej história?
– Pri tvorbe si budete môcť zvoliť, kým ste boli predtým, než ste sa dostali do kolónie.
O čom je hlavný príbeh hry?
– Kolónia je ovládaná korporáciami. Vás nájdu v kryospánku po 70 rokoch blúdenia vesmírom. Korporácie sa však rozhodnú, že nikoho nezobudia, lebo by to bolo príliš nákladné. Vás však zobudí niekoľko odpadlíckych vedcov, ktorí po vás chcú, aby ste kolónii pomohli s jej problémami. A je na vás, či to spravíte… alebo kolóniu radšej úplne zničíte.
Ó, slastné ničenie! Akí sú nepriatelia v hre?
– Ľudia a príšery. Ide o planétu, ktorá nebola celkom úspešne prispôsobená Zemi, takže niektoré druhy sú zmutované alebo inak vyvinuté, niečo medzi novou verziou a originálom. Na rôznych planétach sú potom iné zvery, napríklad raptodony, obrovské a veľmi agresívne beštie.
Čo ste pri vývoji The Outer Worlds zúžitkovali z práce na vašich predchádzajúcich tituloch?
– Hlavne technológiu, náš engine. Keď začnete písať dialógy, nemusíte riešiť nič iné.
Keď sme opäť pri dialógoch, zaujíma ma – na čo je hra viac orientovaná, akciu či dej?
– Závisí to od vášho herného štýlu. Dali sme si pozor na to, aby ste v hre mali dostatok dialógových, bojových aj „stealth“ možností, ako sa dostať cez rôzne oblasti.
A keď si vyberiem až príliš veľa akcie?
– No, ak zabijete NPC, ktoré vám môže dať nejakú vedľajšiu úlohu, tú úlohu potom, pochopiteľne, nedostanete.
V akom štádiu sa momentálne hra nachádza?
– Dolaďujeme posledné väčšie chyby, zvyšok pôjde cez patche.
Budú nás hrou sprevádzať aj spoločníci, parťáci, členovia tímu?
– Hej, zatiaľ sme ohlásili štyroch, ale je ich viac.
Chceli by ste spraviť aj nejaké DLC?
– Veľmi radi! Momentálne ešte stále riešime detaily, takže nie sme pripravení niečo ohlásiť. Uvidíme, ako to hre pôjde.
Posledná otázka – čo by ste chceli pred vydaním odkázať fanúšikom?
– Ak ste fanúšikmi Falloutu: New Vegas či iných RPG od Obsidianu, The Outer Worlds bude pre vás ďalšou peckou, pri ktorej strávite mnoho, mnoho hodín.
Už sa nemôžeme dočkať. Ešte raz vďaka a všetko dobré!
Prečítajte si tiež