Už by sme za prítomnosť spätnej kompatibility boli ochotní aj niečo staviť.
Konzola Playstation 5 síce zatiaľ nie je oficiálne oznámená, no to je rajom pre špekulantov. Každú chvíľu sa tak dozvedáme o potencionálnych funkciách a špecifikáciách nových konzol. Táto správa však je serióznejšia, pretože pochádza z veľmi dôveryhodného zdroja.
Tým zdrojom je patentový úrad USA na ktorom si spoločnosť Sony Interactive Entertainment prostredníctvom Marka Cernyho (hlavný architekt Playstation 4, ktorý podľa všetkého plní rovnakú úlohu aj pri Playstation 5) zaregistrovala patent, ktorý doslova kričí slovným spojením „spätná kompatibilita.“ Samozrejme, zaregistrovanie patentu neznamená automatickú garanciu použitia tejto technológie, no v krátkej dobe ide už o tretí patent týkajúci sa tejto technológie.
Zaujímavé je však to, že o schválenie patentu požiadal Cerny ešte vo februári 2017, no patent bol schválený a zverejnený na stránke patentového úradu až 19. marca 2019. A aby som nesplietal, vložím tu celé znenie patentu a pokúsim sa o preklad.
A new device executing an application on a new CPU determines whether the application is for a legacy device having a legacy CPU. When the application is for the legacy device, the new CPU executes the application with selected features of the new CPU that are not present on the legacy CPU disabled, or with a latency of instruction execution of the new CPUs altered to match or approximate a latency of the legacy CPU, or with algorithmic details of operation of one or more units of the new CPU altered to match or approximate algorithmic details of operation of corresponding units of the legacy CPU.
Nový patent Sony
„Nové zariadenie po spustení aplikácie na novom procesore určí, či je aplikácia určená pre starý podporovaný procesor. Keď je táto aplikácia určená pre staré podporované zariadenie, nový procesor spustí aplikáciu s parametrami, ktoré deaktivujú nové funkcie procesora takým spôsobom, aby mal nový procesor rovnaké parametre ako starý.“
V krátkosti. Ak nový Playstation zistí, že sa snažíte spustiť hru z Playstation 4, tak degraduje procesor do takej formy, aby bol schopný spustiť túto hru. Čiže vlastne charakteristika spätnej kompatibility.
Vzhľadom na registráciu patentnu je zrejmé, že Sony s myšlienkou spätnej kompatibility koketuje už niekoľko rokov a teraz majú konečne aj právne schválenie na použitie tejto technológie. Celý patent si môžete prezrieť tu.