Trochu informácií do vákua.
Aj napriek tomu, že oficiálne technické špecifikácie Playstation 5 už máme k dispozícii, stále je okolo nich relatívne veľký zmätok za ktorý si môže Sony samo. Totižto, Playstation 5 bude mať na rozdiel od Xbox Series X variabilné frekvencie. Fungovať by to malo takto, že procesor a grafický čip majú priradené, koľko Wattov môžu spoločne spotrebovať a ak sa tento prednastavený údaj prekročí, tak buď grafický čip alebo procesor sa jednoducho na chvíľu podtaktujú.
Prečítajte si tiež
MEGAČLÁNOK: Všetko čo vieme o novej konzole PlayStation 5
Preto Sony neuvádza svoje údaje o takte procesora (3,5GHz) a výkone grafického čipu (10,2TFLOP) ako stabilný údaj, ale pred ním uvádza populárnu marketingovú frázu „up to.“ To, akú dlhú dobu a pod akou záťažou vydrží Playstation 5 na maximálnych frekvenciách to vie pravdepodobne iba Sony a to pochopiteľne neprezradí.
Zdá sa však, že tento komplikovaný systém nebude spôsobovať starosti a vrásky na čele vývojárov. Teda podľa slov architekta konzoly Marka Cernyho. O všetko sa totiž bude starať systém: „Vývojári nemusia nič optimalizovať. Keď to bude potrebné, frekvencie sa upravia podľa toho, aké akcie budú spracovávať procesor a grafický čip. Myslím, že sa pýtate na to, čo sa stane, keď sa objaví kúsok kódu, ktorý bude naschvál napísaný tak, aby zaťažil maximálne množstvo tranzistorov v každom cykle. Je to veľmi abstraktná otázka, pretože hry tak nefungujú. Keby takýto kód existoval na súčasných konzolách, tak ich spotreba by bola ďaleko nad určenými parametrami a pravdepodobne by nastalo vypnutie konzoly z dôvodu prekročenia teploty.“
Podľa Cernyho majú devkity, ktoré sú u vývojárov možnosť fixného nastavenia frekvencií, ktoré majú údajne pomôcť pri vývoji hier. Verzie Playstation 5 pre koncových zákazníkov však túto možnosť mať pochopiteľne nebudú a všetko budú riadiť čipy a operačný systém konzoly.