Kontext tohto výroku je veľmi dôležitý.
Ak ste pozorne sledovali technické špecifikácie nových konzol, tak vám určite neuniklo, že Sony a aj Microsoft používajú rovnakú architektúru procesora (Zen 2) a taktiež aj rovnakú architektúru grafického čipu (RDNA 2). Pre laikov to znamená, že vieme celkom jednoducho povedať, ktorá z nich bude výkonnejšia, pretože ak máte niečo, čo je postavené na rovnakej architektúre, tak to viete jednoducho porovnať.
Zaujímavosťou však je fakt, že aj Sony a aj Microsoft označujú svoje grafické čipy ako Custom RDNA 2 base, čo znamená, že obaja výrobcovia konzol si tieto čipy upravili podľa svojich potrieb.
Prečítajte si tiež
MEGAČLÁNOK: Všetko čo vieme o novej konzole Xbox Series X
Prečítajte si tiež
MEGAČLÁNOK: Všetko čo vieme o novej konzole PlayStation 5
O to viac prekvapujúca je informácia od hlavného grafického inžiniera Sony Interactive Entertainment Europe, Rosaria Leonardiho, ktorý v konverzácii s iným užívateľom na sociálnej sieti Twitter potvrdil, že grafický čip v Playstation 5 nie je RDNA 2, ale akýmsi hybridom medzi RDNA 1 a RDNA 2. To znamená, že tento čip síce využíva niektoré prvky chystanej RDNA 2 architektúry, no je otázne, ktoré prvky vynechal.
We’ve known this from the Github leaks on PS5 GPU. sIE engineer kinda confirms PS5 gpu is RDNA 1 with RDNA 2 bits(Hybrid). pic.twitter.com/nuARu2r8gV
— Mr..Keema (@KeemaMr) July 18, 2020
Microsoft totiž vo svojom grafickom čipe využíva napríklad pokročilé technológie ako VRS (Variable Rate Shading), DirectML (Machine-learning) a Mesh Shaders, ktoré dokážu priniesť obrovské výkonnostné rozdiely. Leonardi napríklad potvrdil, že Playstation 5 grafický čip nemá žiadnu technológiu machine learning (následne však tento Twitter príspevok zmazal) a taktiež naznačil, že v čipe nie je implementovaná ani technológia VRS.
Pre web Multiplayer.it následne ozrejmil svoje komentáre a hlavne vysvetlil, prečo sa v marketingových materiáloch Sony nachádza označenie RDNA 2: „RDNA 2 je komerčné označenie pre zjednodušenie označenia grafického čipu, pretože čip je veľmi upravovaný a preto sa nedá zaradiť do klasického označenia AMD. Napríklad, podpora ray-tracingu zatiaľ na grafických kartách AMD neexistuje a v tomto je grafický čip v Playstation 5 unikátny a nedá sa teda označiť ako RDNA 1, 2, 3, 4. Čip je teda založený na RDNA 2, no niektoré prvky tejto architektúry nemá. Tá správa, ktorú som odoslal dopadla celkom zle, pretože keď som ju písal, bol som unavený a určite som ju v žiadnom prípade nemal písať.“
Zdá sa teda, že na reálne porovnanie rozdielu medzi výkonom Xbox Series X a Playstation 5 si budeme musieť počkať až do vydania prvých multiplatformových hier.