Sony s obranou svojho prístupu.
Asi najväčším rozdielom medzi spoločnosťami Sony a Microsoft v súčasnosti je spôsob, ako pristupujú k prechodnému obdobiu novej generácie konzol. Zatiaľ čo Microsoft od hráčov chce, aby si na novú generáciu prešli vlastným tempom a navyše si so sebou môžu zobrať aj svoj hardvér z Xbox One konzol, tak Sony stále preferuje tvrdé generácie a v momente, keď bude vydaná Playstation 5, tak na starú konzolu sa hráči nedočkajú žiadnej first-party hry. Microsoft, na strane druhej, plánuje vydávať v najbližšom období svoje first-party hry aj na Xbox One a aj na Xbox Series X, aj keď podľa slov Phila Spencera je to výlučne na rozhodnutí vývojárov.
Každý si teda obhajuje to svoje. Microsoft tvrdí, že chce aby centrom nebol kus plastu pod televízorom, ale aby hráči mohli hrať hry spôsobom akým chcú a kde chcú. Sony zas argumentuje nutnosťou pokroku. A to potvrdil marketingový manažér spoločnosti Eric Lempel: „Základom našej spoločnosti je inovácia. Je to pilier Sony a je to pilier Playstation. Vždy sa snažíme posúvať hranice hrania – chceme, aby boli hráči nadšení a chceme im dodávať nové zážitky. V mnohých prípadoch so sebou nebudeme môcť zobrať každého z predchádzajúcej generácie konzol, pretože hráči potrebujú nový hardvér.“
Lempel následne dodal, že Playstation 4 sa neopúšťa a konzola bude naďalej podporovaná (aj keď asi nie first-party obsahom). Zároveň dodal, že hra ako Ratchet & Clank: Rift Apart sa jednoducho nedá vytvoriť na Playstation 4 a nutnosť nového hardvéru je tak opodstatnená. Taktiež pripomenul, že aj samotný ovládač je tak veľkým krokom vpred, že vytvára nové herné zážitky a preto nie je možné, aby ste si so sebou zobrali starý Dualshock.