Tak. Už sa „tešíme.“
Veľkosť hier neustále narastá. Zatiaľ čo na začiatku tejto generácie sme sa divili keď nejaká hra presiahla 50GB, tak na konci generácie sú 100GB hry celkom normálne a niektoré extrémy (ehm. Call of Duty: Modern Warfare) atakujú aj 200GB. A vzhľadom na to, že nové konzoly prídu iba s 1TB diskom (Playstation 5 iba s 825GB diskom), to predstavuje dosť veľký problém.
Navyše, programátor štúdia Kiatus and Friends Ryan Shah očakáva, že s príchodom Unreal Engine 5 veľkosť hier na našich diskoch raketovo narastie: Unreal Engine 5 vyzerá absolútne fantasticky. Špeciálne Nanite systém – musel som si zdvihnúť sánku zo zeme, keď som to videl. Vývojárom to uľahčí obrovské množstvo práce pri vytváraní herných assetov, no zároveň to vytvorí nové problémy. A dokonale to ukazuje Call of Duty Warzone, kde hráči neustále rýpu do Activisionu kvôli veľkosti hry.“
„No, keď sa dostaneme k technológiám ako sú tie v Unreal Engine 5, ktoré nám umožnia používať originálne meshe a originálne zdroje textúr a všetko naokolo, veľkosť hier porastie raketovým tempom, čo prinesie úplne nové výzvy.“
„Bola to veľmi zaujímavá prezentácia. Čo je však ešte zaujímavejšie je fakt, že mnoho vlastností Unreal Engine 5 je v nejakej forme dostupných už v Unreal Engine 4. Ako napríklad časticový systém a to napriek tomu, že je v primitívnej forme. Pre nás to však znamená, že keď sa dočkáme vydania Unreal Engine 5, dostaneme do rúk možnosť zobrať našu prácu a preniesť ju do nového enginu a tak budeme môcť využiť plnú silu enginu bez toho, aby sme museli hru prerábať od začiatku.“