A postupne sa asi pridajú aj ďalší.
Vydavateľ Take-Two pristúpil ako prvý k zvýšeniu cien hier určených pre next-gen konzoly a k tomuto kroku sa následne pripojil aj Activision s Call of Duty: Black Ops Cold War. Zvyšok herného priemyslu buď váha (Ubisoft) alebo sa vyjadril, že nič také nechystá (CD Projekt RED).
Prečítajte si tiež
Next-gen prichádza: Zvýšenie cien hier, chaos a tabuľky
Šéf Take-Two Strauss Zelnick je tak najhlasnejším podporovateľom tohto kroku, čo je pochopiteľné. A podľa neho sa pohľad na toto zvýšenie skladá z dvoch uhlov.
„To na čo nikto nehľadí je fakt, že zatiaľ čo cena hier sa nezvyšovala už 15 rokov, tak cena produkcie hry stúpla o 200 až 300%.“ A tým druhým uhlom pohľadu je protihodnota, ktorú dostávajú hráči vrámci jednej hry oproti stavu, ktorý panoval 10 rokov dozadu: „Nakoľko sa však nikto o cenu produkcie hier nezaujíma, tak hádam ich zaujíma to, že produkt, ktorý dostávajú sa kompletne zmenil. Dávame hráčom oveľa väčšie hry v súčasne dobe za 70$ ako sme dávali hráčom za 60$ pred desiatimi rokmi.“
A aj na protiargument, že hry sú dnes prepchané mikrotransakciami má Zelnick odpoveď: „Možnosť míňať peniaze online je úplne dobrovoľná a nie je to free-to-play hra. Naše hry sú kompletnými zážitkami a to aj za predpokladu, že po kúpe hry na ňu neminiete ani jeden cent navyše.“