Veľké prekvapenie.
Včerajším dňom sa uzavrel ďalší týždeň predajov hier vo Veľkej Británii a tak sme sa dočkali aj rebríčka retailového predaja v krajine. A čakali sme štandard. Nakoľko vyšiel nový Call of Duty, tak ten bude samozrejme na prvom mieste počas prvého týždňa predaja. Tak to totiž bolo už 13 rokov, no rok 2020 priniesol ďalšie prekvapenie.
Na prvom mieste britského retail rebríčka sa totiž umiestnila hra Assassin’s Creed Valhalla a až na druhom mieste sa umiestnil Black Ops Cold War. Podľa Christophera Dringa, redaktora GamesIndustry.biz totiž Black Ops Cold War predal v krabicových verziách o 65% menej ako Modern Warfare v prvom týždni a to mu nestačilo na to, aby dosiahol prvú pozíciu. Na druhej strane, Valhalla predala dvojnásobok toho, čo Odyssey v roku 2018 a to hre stačilo na prvenstvo.
Valhalla predala 150 tisíc kópií, Black Ops Cold War 130 tisíc kópií a na treťom mieste sa umiestnil Spider-Man: Miles Morales, ktorý predal 82,5 tisíca kópií.
Na druhej strane však Activision poznamenal, že Black Ops Cold War bol najúspešnejšou Call of Duty hrou z hľadiska digitálnych predajov, takže je zrejmé, že časť hráčov sa iba presunula z fyzických kópií hier na digitál. Či však skutočne vykompenzovali 65% medziročný pokles, to nám vydavateľ neprezradil.
Call of Duty Black Ops Cold War sold 65% fewer copies in a box at launch than last year’s Modern Warfare (UK figures). However, Activision says the game broke franchise records in terms of day one digital sales… so it’s difficult to know how well it did or didn’t do
— Christopher Dring (@Chris_Dring) November 15, 2020
Na štvrtom mieste sa umiestnila FIFA 21, na piatom Animal Crossing: New Horizons, na šiestom Demon’s Souls, na siedmom Super Mario 3D All-Stars, na ôsmom Mario Kart 8: Deluxe, na deviatom Minecraft a na desiatom Watch Dogs: Legion.