Ak teda môžeme veriť dôverným informáciám.
Zo Sony to ohľadom ich nového Playstation VR setu lezie ako z chlpatej deky. V priebehu apríla sa s nami podelili o niekoľko základných informácií, no tie najdôležitejšie ostávajú stále záhadou. A tak sa celej tejto problematiky chopil web UploadVR a jeho zdroje, ktoré potvrdili základné hardvérové charakteristiky nového headsetu.
Prečítajte si tiež
Sony oficiálne predstavilo ovládače pre Playstation VR2!
A ten nás očividne posunie do novej generácie. Hneď niekoľko zdrojov totiž webu prezradilo, že Playstation VR 2 ponúkne hráčom rozlíšenie 4000×2040 pixelov (2000x2040px pre každé oko), možnosť nastavenia vzdialenosti šošoviek a aj sledovanie očí hráča a podporu technológie foveated rendering. V headsete by sa taktiež mali nachádzať motory, ktoré poskytnú priamy prístup k haptic feedback.
Foveated rendering znamená, že headset by mal byť schopný sledovať oči hráča a sústrediť sa na zlepšenie kvality renderovania predmetov, ktoré hráč v danú chvíľu pozoruje.
Zaujímavé však je, že Sony plánuje haptic feedback implementovať aj priamo do headsetu. Sony pritom iba nedávno potvrdilo, že táto technológia bude integrovaná do ovládačov určených pre novú generáciu Playstation VR headsetu.
Sony’s next generation PlayStation VR headset for PS5 will have 4K resolution, foveated rendering and a dial for adjustment of panel position directly in front of the eyes.https://t.co/GT8RpSuZZm pic.twitter.com/YtG8YnSUxg
— UploadVR (@UploadVR) May 10, 2021
Sony už taktiež dávnejšie potvrdilo, že Playstation VR sa k Playstation 5 bude pripájať pomocou jedného USB-C kábla a ovládače budú sledované priamo headsetom čo by malo umožniť lepšie sledovanie a hlavne väčšiu slobodu pri hraní VR hier (napríklad sa pri hraní budete môcť otočiť chrbtom ku televízoru a konzole). Tým pádom by mala odpadnúť potreba vlastnenia Playstation kamery.
Je zrejmé, že Playstation VR bude masívnym krokom vpred. Aj keď technologicky už teraz existujú VR headsety, ktoré sú popredu tak Playstation VR by sa mal zaradiť hneď k nim. Čo však taktiež naznačuje, že cena možno nebude až tak nízka, ako si myslíme. Na druhej strane však Sony môže spraviť to, čo robí s Playstation 5 konzolami. Môže predávať headset so stratou aby vytvorilo prijateľnú cenu pre koncových zákazníkov a následne bude kompenzovať stratu predajom softvéru.