Prečo sa vývoj hier zmení?
PC hráči si z toho síce robia posmech, no konzoly dostali konečne SSD disky. A aj výrazne rýchle SSD disky. A vývojári zas zbroja, že tieto SSD disky im umožnia v hrách vytvárať veci, ktoré sa doteraz vytvárať nedali. A tu neobstojí ani argument „veď v PC sú SSD disky dávno,“ pretože aj keď je to pravda, tak taktiež je pravdou to, že hry nikdy okolo SSD diskov dizajnované neboli (čest výnimkám ako Star Citizen), pretože multiplatformový vývoj musel vždy brať do úvahy hráčov s pomalými mechanickými diskami.
Štúdio Insomniac Games, tvorcovia Ratchet & Clank: Rift Apart sa tak slovami technického riaditeľa Mikea Fitzgeralda pokúsilo vysvetliť, prečo je SSD disk tak dôležitý: „Spider-Man je open world hrou. Vytvorili sme túto streamovaciu technológiu, ktorá generuje svet v čase keď ním cestujete. Keď ste v Downtowne, tak v pamäti sa nenachádza veľa časti Midtown. Vidíte to v diaľke, no keď sa začnete približovať, tak začneme vyťahovať miesta, kam idete do pamäte. Ratcht hry však takto vytvárané neboli. Vždy to bolo „tu je level, načítaj level a potom ste v leveli a hráte ho.“
„No mať možnosť využiť v Ratchetovi tú istú technológiu ako v Spider-Manovi nám umožnilo vytvoriť viac hustý a obývaný svet plný kvality v každom rohu, pretože nemáme problém zbaviť sa v pamäti západnej časti Nefarious City, keď idete na východ.“
„S SSD diskom je jednoduché povedať, aké jednoduché je nemať žiadne načítavacie obrazovky a vidieť, ako rýchlo sa dá prechádzať cez jednotlivé prostredia, no to má aj ďalšie efekty. Nepotrebujeme si dávať pozor na to, ako ukladáme dáta. Všetky assety pre prostredia nemusia byť naukladané určitým spôsobom na disku, aby k ním mala hlava pevného disku rýchly prístup. To spôsobuje, že hra zaberá menej miesta a taktiež to znamená, že patchovanie bude jednoduchšie.“
„No asi najväčšou zmenou je to, že z pamäte môžeme vyhodiť veci okamžite ako otočíte kamerou. Keď ňou začnete točiť, tak sa začnú do pamäte plniť predmety, kde sa pozeráte a to, čo nevidíte odtiaľ vyhodíme. To nám umožňuje dodať všetku pamäť tomu, čo v hre vidíte a čo potrebujete zažiť v daný moment.“
Ratchet & Clank: Rift Apart vychádza 11. júna na PlayStation 5.