Plynulejšie hranie.
Po roku a pol od vydania konzoly PlayStation 5 ohlásila spoločnosť Sony, že ich súčasná konzola sa konečne dočká pridania podpory funkcie Variable Refresh Rate. Táto funkcia umožní naviazanie obnovovacej frekvencie obrazovky na framerate, čím eliminuje nežiaduce vizuálne efekty pri hraní ako tearing či ghosting. Samozrejme, túto funkciu musí podporovať aj televízor/monitor na ktorom hráte.
Variable Refresh Rate support starts rolling out globally to PS5 players this week. Full details: https://t.co/8e4kbCH7Td pic.twitter.com/pIHiq7HEuO
— PlayStation (@PlayStation) April 25, 2022
VRR bude pridaný do konzol v priebehu tohto týždňa. Sony dodalo, že už vydané hry na PlayStation 5 sa môžu dočkať pridania podpory VRR dodatočným patchom, no nakoľko ide o systémovú funkciu, tak množstvo hier využije výhody VRR hneď pri aktivácii tejto funkcie:
- Astro’s Playroom
- Call of Duty: Vanguard
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Deathloop
- Destiny 2
- Devil May Cry 5 Special Edition
- DIRT 5
- Godfall
- Marvel’s Spider-Man Remastered
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Resident Evil Village
- Tiny Tina’s Wonderlands
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
- Tribes of Midgard
Sony taktiež pridalo do nastavení možnosť aktivácie VRR v nepodporovaných hrách. V tomto prípade však ide vyslovene o voliteľnú funkciu, pretože teoreticky môže vyústiť v nežiaduce vizuálne efekty. Nepochybujeme však, že v mnohých hrách pomôže.