Dosiahlo Sony svoj vrchol.
Ak je niečo, čo akcionári nemajú radi, tak je to stagnácia, nebodaj dokonca prepady. O tom by asi najlepšie vedel hovoriť Netflix, ktorý kvôli 200-tisícovému prepadu počtu predplatiteľov prišiel o štvrtinu svojej trhovej hodnoty.
Známky stagnácie však generuje aj PlayStation divízia a to v dvoch kľúčových ukazovateľoch – MAU a počet predplatiteľov PlayStation Plus. Zatiaľ čo počet predplatiteľov PlayStation Plus v posledných rokoch pekne narastal, tak vo finančnom roku 2021 sa rast nie len že zasekol, ale predplatená služba Sony zažila medziročný prepad, aj keď len o 200 tisíc predplatiteľov. Horšie je na tom ukazovateľ MAU – teda ukazovateľ mesačných aktívnych užívateľov. Ten sa medziročne prepadol o 3 milióny MAU.
Sony však zatiaľ obavy nemá. Finančný šéf Sony Hiroki Totoki totiž tento prepad prisúdil končiacej sa pandémii COVID-19, nakoľko mnoho hráčov, ktorí sa museli hrať lebo nemali čo iné robiť sa rozhodli tráviť posledné mesiace mimo konzol: „Lockdowny boli dočasným faktorom no po jeho odpadnutí sa nám zdá, že vysoká úroveň pripojených užívateľov sa udržala. Takže zo strednodobého hľadiska sa o PS Plus nebojíme. Sme presvedčení, že vysoký level zanietených užívateľov bude pokračovať. To je pozitívny názor, ktorý mám.“
Sony taktiež verí, že potrebným nakopnutím smerom vpred bude plánované prepracovanie služby PlayStation Plus, ktoré bolo ohlásené prednedávnom a jeho spustenie u nás je naplánované na koniec júna. Ide efektívne o spojenie PlayStation Plus a PlayStation Now do troch samostatných platených kategórií: „So spustením prepracovaného PlayStation Plus v júni v jednotlivých etapách očakávame rast podporený užívateľmi. Bol by som rád, ak by ste mali spolu so mnou veľké očakávania,“ dodal Totoki smerom k investorom.