Biznis musí rásť.
Herný priemysel zažíva v súčasnosti preteky v zbrojení. Tencent, Embracer Group či Microsoft rozdávajú okolo seba miliardy dolárov za nové herné štúdiá a populárne značky a nezaostáva ani spoločnosť Sony. Tá v roku 2021 kúpila 5 herných štúdií a v roku 2022 ohlásila kúpy štúdií Haven a Bungie.
Nastal teda moment, kedy si vedenie PlayStation povie, že im stačí to, čo majú? Podľa šéfa Jima Ryana momentálne nie. Počas biznis brífingu totiž odpovedal na otázku umelého rastu celkom jednoznačne: „Čo sa týka budúcnosti M&A (mergers & aquisitions) aktivít, tak odpoveďou je, že určite sme neskončili s našou stratégiou rastu PlayStation Studios neorganicky.“
Podľa Ryana je tento rast potrebný, nakoľko Sony sa chce presunúť z tradičnej vývojovej stratégie do takej, ktorá má „oveľa väčší dosah publika.“ Ryan týmto naráža na expanziu PlayStation hier na PC a taktiež aj na väčší dôraz na live service hry k čomu určite pomôže akvizícia štúdií Haven a Bungie: „Účel týchto investícií je zvýšiť hlavnú silu PlayStation Studios, no taktiež aj získať expertízu v oblastiach herného vývoja, kde sme doteraz neboli veľmi prítomní.“
„A do tej miery, do akej sa potencionálne ciele zhodujú s našou stratégiou nám to umožní urýchliť spôsob, ako môžeme napĺňať našu stratégiu a tak určite budeme zvažovať ďalšiu M&A aktivitu v našom biznis portfóliu.“