Som jedným z tých, ktorým na PSP chýbajú Pokémoni. Ako alternatívu som vyskúšal odpoveď na túto sériu od Sony – Invizimals Shadow Zone. Dokázalo toto pokračovanie úspešnej hry Invizimals naplniť moje očakávania? Alebo sa jednalo o úplne iný zážitok?
Príšery existujú a schovávajú sa všade po svete. Možno práve aj pod vaším gaučom, za mikrovlnkou, v chladničke… Ak ste už príliš starí na to, aby ste bubákov a rôzne iné obludy videli na vlastné oči, možno je načase oprášiť PSP a vyskúšať pokračovanie Invizimals s podtitulom Shadow Zone. S pomocou kamery a tejto hry zistíte, že malé príšery sa skrývajú asi úplne všade.
Neviditeľné zvieratká zaznamenali slušný úspech už s prvým dielom a tak si pre nás v Sony Computer Entertainment pripravili vylepšenú verziu. Ak ste nehrali prvý diel, nezúfajte. Invizimals Shadow Zone vás s jeho udalosťami oboznámi dostatočne na to, aby vám pokračovanie nerobilo žiadny problém.
Príbehovo hra pripomína akýsi mix seriálu Lovkyňa pokladov a japonskej série Pokémon. Keďže hra je vhodná aj pre sedem ročné deti, očakávajte až otravne podrobné video tutorialy a miestami trochu trápny humor. To ale nič nemení na tom, že príbeh hry je dostatočne pútavý pre deti aj pre dospelých. Pocestujete si okolo celého sveta a vašou úlohou bude všade hľadať rôzne exempláre Invizimals. Okrem toho budete plniť kadejaké iné úlohy, ako napríklad pomáhať ostatným dobrodruhom v džungli, či pochytať potvorky behajúce v Gaudího parku v Barcelone.
Celá hra je postavená na chytaní a zbieraní potvoriek, s ktorými potom bojujete a postupne si ich vylepšujete. Okrem povinných súbojov, ktorými si získate rešpekt súperov alebo vyhráte stávku a posunú vás ďalej v hre, sa môžete zúčastňovať aj turnamentov v rámci spriatelených aliancií. Nepovinné súboje neradno podceňovať, je to najbezpečnejší spôsob, ako sa pripraviť na nastávajúce súboje a vylepšiť si potvorku, aby vydržala aj tie najťažšie výzvy.
Príšer nájdete v hre celkovo 135 a nie je ľahké ich všetky nazbierať. Delia sa do niekoľkých kategórií, ktoré v súbojoch fungujú systémom kameň-papier-nožnice. Proti ohnivému zvieratku je ideálne vytiahnuť vodného tvora a podobne (všímate si tie paralely s Pokémonmi?). Novinkou v Shadow Zone je možnosť úprav. Svojej potvorke môžete zmeniť meno aj farbu a pred súbojom ju vyzbrojiť špeciálnymi útokmi.
Súbojový systém je principiálne jednoduchý a pochopia ho asi aj tí najmladší hráči. Riadite len útoky a obranu príšery, pohyb na bojisku prebieha automaticky. Základné útoky sú na pravej štvorici tlačidiel, špeciálne útoky spúšťate pravým horným spínačom a ľavý je vyhradený na obranu. Nič však poriadne nefunguje, keď zvieratku dôjde „výdrž“, ukazovateľ ktorej sa nachádza pod ukazovateľom života. Systém bojov má ešte pár vychytávok a špeciálnych kombinácií a celkovo obsahuje omnoho viac efektnejších útokov, ako prvý diel.
Čaro hry však spočíva v niečom inom – v rozšírenej realite. Potvorky hľadáte po celom dome/byte. Namierite kameru na akýkoľvek rovný povrch výraznej farby a ak sa tam potvorka náhodou nachádza, zapípa radar a možno sa vám ju podarí chytiť. K tomu ale potrebujete špeciálnu kartičku, tzv. „pascu“. Keď vás hra vyzve, rýchlo pascu položíte do zorného poľa kamery a máte možnosť chytiť príšeru. Niekedy je to celkom ľahké, ale mnohokrát budete zúriť, aby ste na bohviekoľký pokus toho tvora chytili. Niekedy stačí namieriť kamerou hadovi do papuľky a silno fúknuť, inokedy ale zúfalo naháňate s kýblikom hrošie slzy a snažíte sa ho udržať dostatočne vlhkého, aby neumrel od sucha.
Celá hra stojí a padá na rozšírenej realite. Na jednu stranu je úžasné sledovať, čo sa deje na vašom stole a ako pekne tam tie obludy behajú, ale ťahať všade so sebou kartičky veľkosti zhruba A6 je nepraktické a hlavne hrať sa túto hru na verejnosti vyzerá veľmi hlúpo. Skúste si predstaviť, ako by to vyzeralo, keby ste si len tak na námestí položili na lavičku kartičku, stále na ňu mierili svojim PSP a chvíľu pri lovení príšery hlasno pískali do mikrofónu.
Po grafickej a zvukovej stránke inak nie je hre čo vytknúť. Neviditeľné príšery sú krásne rozanimované, všetko je plynulé a je až úžasné, ako krásne to celé vyzerá v spojení s reálnym svetom. Vývojári ma prekvapili, keď mi potvorky bez problémov zápasili na sklenej doske konferenčného stolíku – čakal som totiž, že s tým bude mať zariadenie veľký problém.
Na záver by som chcel pripomenúť, že Invizimals Shadow Zone nie je ani zďaleka ľahká hra. Áno, pochopiť princíp je celkom jednoduché a prvé súboje nebudú robiť nikomu problém, ale ovládanie často krát vyžaduje jemnú motoriku a pri súbojoch treba využívať trochu strategického myslenia. Je to však titul, ktorý dokáže nadlho zabaviť vás aj vášho malého bratranca na rodinnej návšteve keď neviete, ako sa ho zbaviť. Hranie s kartičkami je však problém pre ľudí na cestách, ktorí nechcú priťahovať zbytočnú pozornosť. Ďalšou otravnou súčasťou sú inštruktážne videá a trochu infantilným spôsobom vyrozprávaný príbeh, ale taká je daň za prístupnosť takmer každému, kto v ruke udrží konzolu. Inak sa jedná o prekvapivo zábavný a návykový titul, ktorý môžem odporučiť všetkým, čo majú radi originálne tituly.
rozšírená realita prekvapivo zábavná dobre prepracovaná hra pre všetky vekové kategórie |
|
všade so sebou musíte ťahať kartičky PSP s kamerou je problém zmestiť do puzdra pri hraní na verejnosti vyzeráte hlúpo |
|
80% | |
ŽÁNER | akcia |
VÝROBCA | Novarama Technology S.L. |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
SCEE |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |