Uspeje však?
Niekoľko dní dozadu som sa rozčuľoval nad tým, že veľmi populárna FPS hra od Ubisoftu Rainbow Six: Siege je doslova zamorená cheatermi, ktorí svoju výhodu získavajú DDoS útokmi. To znamená, že počas zápasu zacielia útoky na protihráčov, ktorých potom hra kvôli vysokému pingu vyhodí zo zápasu a tým získajú víťazstvo zdarma. Úplne najhoršia a frustrujúca je táto situácia v momente vydania novej Operation, ako naposledy po vydaní Ember Rise.
Zdá sa však, že Ubisoft sa aspoň trochu snaží proti týmto praktikám bojovať, no otázne je, či si zvolil správny spôsob. Namiesto toho, aby svoje tresty zamieril proti hráčom, ktorí sa takýmto správaním previnia, tak poslali príkaz na zastavenie činnosti spoločnostiam, ktoré fungujú ako DDoS služby na objednávku, ktoré možno skôr poznáte pod názvami DDoS boosters alebo DDoS stressors.
Podľa Ubisoftu je tento krok nevyhnutný na to, aby zakročili proti takýmto praktikám v hre. Problémom je však to, že DDoS boosters služby sú ako také nelegálne a asi ťažko budú naklonené spolupráci s Ubisoftom. Navyše, aj keby niektoré takéto spoločnosti súhlasili so zastavením poskytovania služieb asi ťažko sa dá očakávať, že by súhlasili všetky takéto spoločnosti.
Toto je však podľa spoločnosti iba jeden z krokov. Ďalšie zahŕňajú banovanie hráčov, odstránenie trestu pre hráča, ktorý bol odpojený z hry kvôli DDoS, a taktiež aj bližšie nešpecifikované opatrenia na ktorých Ubisoft pracuje s tímom Microsoft Azure. Či však pomôžu, to je otázne.
Je trochu smutné, že Ubisoft nebol za štyri roky fungovania hry schopný prísť s riešením, ktoré by priamo trestalo vinníkov.