Už o niekoľko týždňov.
Okrem pravidelnej starostlivosti o Minecraft má štúdio Mojang vo vývoji ešte jeden potencionálny triumf. Ten má názov Minecraft Dungeons a prakticky ide o izometrickú RPG hru na štýl Diabla v Minecraft svete. Tá má prísť v apríli tohto roka, no konkrétny dátum vydania zatiaľ nie je stanovený.
Vývojári nám však v novom videu priblížili prostredia v ktorých sa bude hra odohrávať a tie budú oplývať veľkou rozmanitosťou. Navyše, dizajnér hry Pontus Hammarberg sa vyjadril, že veľkú úlohu bude zohrávať aj procedurálne generovanie prostredia: „Levely v Minecraft Dungeons sú do určitej miery procedurálne generované. Spôsob ako sme spojili toto generovanie prostredia s odmeňujúcim zážitkom z hrania je ten, že sme sa pokúsili vytvoriť kúsky puzzle a následne povieme enginu aby na základe týchto kúskov vytvoril niečo čo chceme.“
Podľa leveldizajnéra Christiana Berga je však veľmi problematické nájsť správny balans medzi tým aby sa levely vytvárali náhodne a ručne vytvoreným obsahom. „Generovanie obsahu neberie napríklad do úvahy tempo hrania a taktiež ani to, na aké príšery narazíte, takže musíme v k tomuto pristupovať opatrne.
Minecraft Dungeons príde na PC, Xbox One, Playstation 4 a Nintendo Switch a taktiež bude súčasťou predplatného Xbox Game Pass.