Vývoj hier však málokedy ide podľa predstáv.
Darksiders patrí medzi moje osobné srdcovky a pre tých, ktorí nemali tú česť, tak táto séria rozpráva príbehy štyroch jazdcov Apokalypsy. Preto je logické, že v prvej hre sme hrali za War, v druhej za Death v tretej za Fury a v potencionálnej štvrtej hre by nás mal čakať Strife (Genesis nerátam).
Podľa hlavného dizajnéra série Joea Madureiru však séria Darksiders pôvodne bola plánovaná tak, že v prvej hre by sa stretli všetky štyri postavy a hra by podporovala kooperatívne hranie pre štyroch hráčov: „…Nie, vôbec. Pôvodný koncept prvej hry co-op pre štyroch hráčov, čo však bolo samozrejme šialené. Bolo ťažké spraviť jednu jedinú postavu zábavnou. No ja som ich už vtedy mal v hlave a Death nás doslova prosil o svoj čas zažiariť.“
„Po vývoji prvej hry sa nás mnoho fanúšikov pýtalo: „Prečo ste si zvolili postavu War a nie Death? Veď on je najznámejším jazdcom Apokalypsy.“ Po preskúmaní tohto nápadu by sme boli príliš nadšený na to, aby sme sa vrátili späť. Urobili by sme dobrodružstvo Death súčasne s dobrodružstvom War a neskôr by sme vybrali koniec z prvého Darksiders. Myslím si však, že keď sme ohlásili Darksiders II, všetkým bolo jasné, že každý jazdec bude mať vlastnú hru.“
Pôvodní tvorcovia série, štúdio Vigil Games však neprežilo krach THQ po vydaní dvojky a vývojári sa rozpŕchli do dvoch nových štúdií. Gunfire Games následne vytvorili trojku a Airship Syndicate vytvorili spin-off Genesis.