Všetko má svoju logiku.
Aj keď cross-play je vo všeobecnosti veľmi užitočný a pre budúcnosť aj veľmi potrebný, tak vývojári stále hľadajú vhodný spôsob, ako zabezpečiť vyrovnanosť pri boji medzi jednotlivými platformami. Najjednoduchšie a najčastejšie riešenie je, že vývojári umožňujú hranie iba medzi tými, ktorí používajú rovnakú metódu ovládania (K+M alebo gamepad), čím zabezpečia, že hráči na konzolách nedostanú „nakopané“ od PC Master Race s klávesnicou a myšou.
Lenže ani tento spôsob nie je úplne nepriestrelný, pretože okrem výhody klávesnice a myši majú PC hráči k dispozícii aj možnosť extrémneho nastavenia FoV, čo pri kompetitívnych hrách poskytuje extrému výhodu.
A uvedomujú si to aj tvorcovia Apex Legends, štúdio Respawn. Tí totiž plánujú vydanie cross-playu do hry niekedy v priebehu tohto roka a tak inžinier štúdia Jake Smullin prezradil, ako pristúpia k riešeniu tohto problému.
A to riešenie je celkom jednoduché. Pokiaľ sa v „partii“ nebude nachádzať PC hráč, tak hra bude vrámci cross-play vyhľadávať iba zápasy na ďalších konzolách a do styku s PC hráčmi tak pravdepodobne vôbec neprídete. „Videl som, že mnoho konzolových hráčov sa obáva cross-playu, no tí sa nemusia báť. Mali by ste byť nadšení.“