Napriek sľubu, že to tak nebude.
Ešte minulý rok dvaja predstavitelia štúdia CD Projekt RED Marcin Iwinski a Adam Badowski vyjadrili v rozhovore s herným novinárom Jasonom Schreierom vôľu, že crunch kultúra už v štúdiu nemá miesto a chcú z CD Projekt RED urobiť viac humánne miesto. No tento sľub nevydržal ani rok. Štúdio totiž prechádza do drastického módu vývoja tesne pred vydaním.
Nemenovaní členovia vývojárskeho štúdia CD Projekt RED totiž poslali Schreierovi interný e-mail v ktorom im šéf vývoja Adam Badowski oznamuje, že odteraz až do vydania hry budú musieť všetci povinne prejsť na 6-dňový pracovný týždeň, aby sa vyhli odkladu hry.
„Od dnešného dňa je celé štúdio v „overdrive“ móde. To znamená, že budete vykonávať svoje typické množstvo práce, plus jeden deň víkendu navyše. Beriem na svoje plecia všetok váš hnev za toto rozhodnutie. Viem, že je to v plnom protiklade toho, čo sme hovorili pred časom o crunchi. A je to v plnom protiklade oproti tomu v čo sami veríme – že crunch nikdy nie je odpoveď. No už sme vyčerpali všetky ďalšie možnosti navigácie v tejto situácii.“
Samozrejme, tento nadčas budú mať vývojári preplatení, nakoľko to vyžaduje poľský zákonník práce. Je však zrejmé, že do polovice novembra môžu vývojári na dovolenku zabudnúť.
Cyberpunk 2077 vychádza 19. novembra 2020 na PC, súčasné a next-gen konzoly.