RECENZIA: NBA 2K21 – Smeč ako od Shaqa? Kdeže, iba nepodarený dvojtakt

Ach, september je tu a s ním aj dávka nových dielov zabehnutých športových sérií, ktoré v posledných rokoch čoraz viac recyklujú a čoraz menej prinášajú novinky. Nový ročník Maddenu už máme neslávne za sebou (hodnotenie 63 od recenzentov na Metacritics o čomsi svedčí) a teraz je tu ďalší pán na holenie, NBA 2K21. A že by dopadol lepšie, to povedať nemôžeme.

RECENZIA: F1 2020 - Lepšia ako tá skutočná

V poslednom období sa nemôžem donútiť sledovať Formulu 1. A to ju sledujem od roku 1997. Neviem, či je to nudou na okruhoch alebo dominanciou Mercedesu, alebo jednoducho faktom, že táto sezóna sa kvôli COVID-19 nezačala tak, ako mala. Faktom ale je, že celý kolotoč ma už neťahá, tak ako to bolo ešte možno 5 – 6 rokov dozadu.

RECENZIA: Doom Eternal - Šachová partia s démonmi v pekle

Poznáte šach? Nečudoval by som sa, keby tí neskôr narodení absolútne nevedeli, o čo ide. Je to taká cool hra, ktorú sme sa hrávali, keď sme boli trochu väčší a keď sme nemali k dispozícii virtuálne hry. Je to hra o trpezlivosti, o predvídavosti a o schopnosti správne sa rozhodnúť. Je to hra, ktorá si vyžaduje perfektnú znalosť schopností vašich figúrok v kontexte boja proti nepriateľovi a napríklad musíte vedieť aj to, kedy niektorú figúrku obetovať pre vyššie dobro.

RECENZIA: Ori and the Will of the Wisps - (Takmer) dokonalosť sama

Tam, kde Xbox v tejto generácii strácal v kvalitatívnom porovnaní v AAA hrách, tak tam boli kúsky ako Below, Ori and the Blind Forest, Cuphead a ďalšie ohromné tituly, ktoré zas nepatria medzi vysokorozpočtové veľdiela. Nie nadarmo patrí prvý Ori medzi moje najobľúbenejšie hry tejto generácie konzol a preto asi viete, že dvojka to určite nemala ľahké. Latka totiž bola nastavená veľmi vysoko. Možno až príliš vysoko.

RECENZIA: Journey to the Savage Planet je farebnou sci-fi terapiou po náročnom dni, ktorú potrebujete

Menej vážne ako The Outer Worlds a menšie než No Man´s Sky – napriek tomu však osobitné, zábavné a miestami aj vyzývavé. Táto hra vám nechce vyraziť dych neobmedzenými možnosťami v nekonečnom vesmíre, na druhej strane vás však ani nevodí za ručičku. Skôr vás ticho sleduje a keď sa vám niečo nepodarí, bude sa vám potichu, ale aj tak dostatočne nahlas smiať.

RECENZIA: Borderlands 3 - Kráľ looter-shooter sa vracia po rokoch v plnej sile

Vysvetliť Borderlands 3 pre fanúšikov série je jednoduché. Je to proste viac toho, čo zbožňovali. A pre tých, ktorí sérii nerozumeli, je to jasná stopka. Načo totiž meniť niečo, čo funguje, však? Hlavne vtedy, keď to zbožňujú milióny hráčov. Ale. Posledný diel (okrem Pre-Sequel, ktorý bol takým veľkým datadiskom) vyšiel v roku 2012 a odvtedy sa herný svet posunul. Máme mnoho adeptov v looter-shooter žánri, ktorí tento žáner posunuli v mnohých oblastiach. Aká je teda reakcia Gearboxu?

RECENZIA: Control - ako Alica v krajine šialenstva

Remedy to v posledných rokoch nemalo až tak jednoduché. Napriek tomu, že Quantum Break považujem za jednu z najlepších hier tejto generácie, tento sentiment zjavne nezdieľa až tak veľa ľudí a v očiach mnohých tak bol Control titulom, kde malo fínske štúdio dokázať, že na to stále má. Tentokrát však bez šeku od Microsoftu. Takže otázka je - má ešte na to?

RECENZIA: Gears 5 - režem, režeš a režeme po novom

Svätá trojica. Gears, Halo a Forza. Už je to tak, že o tejto svätej trojici kolujú vtipy, no faktom zostáva, že výraznou mierou prispela k popularite Xbox konzol. Lenže časy sa menia. Menia sa aj štúdiá a Gears sérii panuje štúdio The Coalition, ktoré si štvrtým dielom prešlo skúškou ohňom. Tá sa vydarila, no priestor na zlepšenie tam určite bol, čo si uvedomovali aj tvorcovia. Preto je päťka dôležitá. Je totiž potrebné ukázať, že štúdiá Microsoftu majú dostatočný talent na to, aby sa rovnali štúdiám Sony, a dokážu konzolu zahrnúť skvelým exkluzívnym obsahom. A taktiež je konečne na čase, aby sa známa Gears formulka dočkala jemnej evolúcie. A tá prišla vo veľkom.

RECENZIA: F1 2019 je na rozdiel od skutočnej F1 v najlepšej forme

Jasne sa pamätám na svoje sklamanie z F1 2015. Mimochodom, som veľkým fanúšikom športu. Vtedy totiž Codemasters po rokoch vymenili engine hry a výsledkom bola na kosť ohlodaná katastrofa, kde nefungovalo takmer nič a po obsahovej stránke bola hra chudobnejšia ako kedykoľvek predtým. Preto je super, že napriek veľkým obmedzeniam, ktoré licencia F1 prináša, sa autori snažia každý rok priniesť niečo nové. A tento rok nie je výnimkou.

RECENZIA: Rage 2, alebo Mad Max stretol Doom Guya

Hnev, výkriky, streľba, monštrá. Nie, nie sú to moje pocity pri hraní Rage 2, to JE Rage 2. Hra, ktorá sa snaží prekonať svojho predchodcu, no zároveň sériu adaptovať na moderné trendy. A hlavne nesklamať, pretože si ešte stále živo pamätám to sklamanie, keď po rokoch teasovania a hypu uviedlo štúdio id Software na trh hru, pri ktorej sa hráči viac-menej zabavili, no stále sa pýtali sami seba...to je všetko? Na toto sme čakali?

Assassin's Creed III Remastered keď vylepšujeme nevylepšiteľné

Asi nebudem ďaleko od pravdy, keď skonštatujem, že Assassin’s Creed III je zrejme najkontroverznejším prírastkom do série. Autorom sa nepodarilo naviazať na takmer dokonalý príbeh Ezia, hra trpela veľkými problémami s dizajnom, ktorých sa tak skoro nezbavila a triviálny súbojový systém spôsobil zaspávanie za gamepadom/klávesnicou. A fakt, že ste prvé dve kapitoly hrali za niekoho úplne iného, tiež nepomohol. Ubisoft ale vytrvalo portuje staršie diely na súčasnú generáciu konzol a preto sa treba pozrieť aj na tento pokus.

RECENZIA: The Division 2 to sú dve hry v jednom balíčku

Ubisoft sa učí. Fanúšikovia Destiny si možno budú pamätať, kam to Bungie dotiahlo ku koncu „života“ Destiny a ako všetko zahodilo pri vydaní dvojky. Všetky vylepšenia, všetky úpravy, proste všetko. Fanúšikovia The Division sa obávali toho istého – že namiesto toho, aby vývojári pracovali s tým, čo mali na konci života Division 1 (v tomto prípade patch 1.8), budú pracovať s... problematickou verziou hry pri vydaní. Môžem však všetkých upokojiť. The Division 2 je pokračovanie, ako má byť. Človek by povedal, že možno až príliš bezpečné pokračovanie.

RECENZIA: Anthem je komplikovaný pôrod v hernej forme

Anthem je hra, ktorá ma vyslovene nahnevala. Je to totiž titul, ktorý opakuje presne to, čo sme už niekoľkokrát v tzv. „looter-shooter“ subžánri videli a je smutné, že si tým musíme prechádzať dookola. Mám totiž pocit, že by sa stačilo opýtať. Alebo viete čo? Ani pýtať sa nemusíte. Každý fanúšik žánru vám vie povedať, v čom musí byť takáto hra silná a čo si nemôže dovoliť urobiť. Ak to vývojári neberú do úvahy, dostaneme sa do rovnakej fázy, v akej bolo Destiny počas prvého roka a taktiež aj The Division, keď hru namiesto pridávania nového obsahu „dávate dokopy“. Pretože odhliadnuc od vecí, ktoré robí Anthem skvele, je zrejmé, že by mu prospelo ešte niekoľko mesiacov vývoja. Aby som ale nedramatizoval, poďme sa pozrieť na to, čím Anthem je.

Crackdown 3 - Recenzia

Crackdown 3 - Recenzia

Microsoft exkluzivita Crackdown 3 sa zapíše do dejín ako jedna z hier, ktoré boli v pravom vývojárskom pekle. Dočkali sme sa jej päť rokov po jej ohlásení a je otázne, ako dlho bola vo vývoji ešte predtým, ako bola oznámená. Po vystriedaní niekoľkých štúdií, mnohých odkladoch a vtipoch, ktoré sa na jej adresu za ten čas zozberali, je však konečne tu - a ide o dve hry v jednej.

Ashen - Recenzia

Ashen - Recenzia

Iba máloktorej indie hre sa podarí okamžite po prvom traileri zaujať tak, že sa zaradí medzi najočakávanejšie tituly u niektorých hráčov. Niečo takéto v každom prípade spôsobí väčší tlak na vývojárov, ktorí už nie sú len tak ticho v kúte, ale ocitnú sa na popredných stránkach herných webov. Zrazu sú tu vysoké očakávania a pohľady tisícok hráčov, a to najmä v prípade, že ste nové vývojárske štúdio. V takejto situácii sa ocitlo štúdio Aurora 44 s hrou Ashen.