Situácia bude ešte tesnejšia ako v tejto generácii.
Už Xbox One a Playstation 4 boli veľmi podobné konzoly. Rovnaká architektúra, rovnaký procesor, rovnaký grafický čip (aj keď ten v Xbox One mal menej výpočtových jednotiek). Prakticky jediný veľký rozdiel bol DDR3 + ESRAM vs GDDR5. A zdá sa, že pri ďalších konzolách bude tých rozdielov ešte menej.
Už teraz vieme, že Playstation 5 a aj Xbox Series X budú mať rovnaký 8-jadrový Zen 2 procesor od AMD v kombinácii s Navi grafickým čipom. K tomu pravdepodobne GDDR6 pamäte v podobnej kapacite a taktiež budú obe konzoly obsahovať SSD disky a hardvérový ray-tracing. A Microsoft teraz poodhalil ďalšiu funkciu, ktorú budú mať obe konzoly rovnakú.
A tou je hardvérová akcelerácia zvuku. Potvrdil to zvukový špecialista Microsoft Rober Ridihalgh, ktorý bude mať o tejto technológii prednášku na GDC 2020 18. marca 2020. Popis prednášky totiž znie: „Zistite od audio dizajnérov Borderlands 3 a Gears 5 spôsob, ako spolupracovali s Microsoftom a Dolby na zapracovaní priestorového zvuku, ktorý premení ktorékoľvek slúchadlá do viacdimenzionálnej brány iného sveta. Účastníci získajú pohľad na spôsob dizajnovania zvuku a jeho vzťahu so samostatnou hardvérovou akceleráciou zvuku, ktorý bude v novej Xbox konzole.“
To, že Playstation 5 bude obsahovať hardvérovú akceleráciu zvuku potvrdil ešte v minulom roku architekt konzoly Playstation 5, Mark Cerny. A fakt, že Sony považuje túto funkciu za extrémne dôležitú potvrdzuje aj to, že sa nachádza na grafike s najdôležitejšími hardvérovými funkciami ich novej konzoly.