Nepriamy opis spôsobuje zbiehanie slín.
Napriek tomu, že presný výkon nových konzol zatiaľ nepoznáme, tak vieme aspoň približne to, čo od nich môžeme očakávať. „Dvojnásobný výkon oproti Xbox One X, podpora hardvérového raytracingu“ atď. naznačuje veľký generačný skok, ktorý aj očakávame.
A zdá sa, že sa skutočne máme na čo tešiť. Známy a uznávaný leaker OsirisBlack sa podelil so zaujímavým príbehom, ktorý nám má povedať niečo o výkone. Neprezradil to, o akú hru ide a ani v akom štúdiu je vyvíjaná, prezradil iba to, že hra je zatiaľ neohlásená a je určená výlučne pre novú generáciu konzol.
„Hlavný dizajnér enginu sa usmieva kvôli tomu, že každých 30 sekúnd sa zastavujem, aby som otočil kameru a videl a počúval svet okolo seba. „Všetko v hre je PBR (Physically Based Rendering) s niekoľkými zdrojmi volumetrického svetla. Všetky postavy v hre sú unikátne. V hre neuvidíte rovnaký model postáv dva krát.“
„Zatiaľ čo hrám, uvedomujem si, ako náročná je to hra. Hrávam niekoľko kompetitívnych hier naprieč hernými žánrami (Smite, R6, Street Fighter V, CoD, Battlefield, League of Legends) no zatiaľ dostávam nakladačku. Zoberiem hlavnú postavu do chodby s dvoma nepriateľmi no oni sa pohybujú sa pohybujú takticky: „Strieľa na mňa prvý chlapík, zatiaľ čo druhý sa ma snaží obísť z boku?“ „Áno, je to podporná taktika.“ Zatiaľ čo nepriatelia strieľajú, všimol som si deformáciu geometrie, kedy kúsky cementu odhaľovali kovové trúbky vo vnútri, ktoré držia celú budovu pohromade. Všetko je založené na realite a to vrátane toho, čo sa stane keď strieľate, alebo keď strieľajú po vás.“
Táto vizuálne úchvatné demo údajne fungovalo v 60 FPS a 4K rozlíšení, no vývojár potvrdil, že hru sú schopní rozbehnúť v 90FPS a 4K.
Cieľ výkonu oboch konzol je údajne 12TFLOP, čo je dvojnásobok výkonu Xbox One X a trojnásobok výkonu Playstation 4 Pro z pohľadu grafického výkonu. Osiris Black taktiež dodal, že Xbox Series X devkit je údajne momentálne výkonnejší, no Playstation 5 dev kit je zas „viac dokončený a prepracovanejší,“ čo asi neprekvapí nikoho, nakoľko je všeobecne známe, že Sony posielalo svoje dev-kity vývojárom skôr ako Microsoft.
Prečítajte si tiež
EA: Naše hry na Playstation 5 a Xbox Series X hráčov ohromia
Samozrejme, stále je to informácia leakera, no Osiris Black má dobrú históriu leakov, keď úspešne predpovedal výkon a aj odhalenie Playstation 4 Pro.
Svoje k výkonu nových konzol povedal aj vývojár zo štúdia Wired Productions: „Existujú určité triky pri vývoji konzolových hier týkajúce sa manažovania pamäte. Prakticky na PC viete vytvoriť nepriateľov a výbuchy počas hrania, no na konzole musia čakať v predpripravenom sektore a byť pripravené na použitie. Toto však v budúcej generácii konzol nebude potrebné a pre vývojárov to znamená, že takéto efekty budú môcť používať častejšie a budú môcť byť komplexnejšie. Môže to viesť ku komplexnejším simuláciám a všeobecnému zvýšeniu kvality vizuálu.“