Tá cena konzoly asi zabolí.
Zdá sa, že Xbox Series X bude naozaj beštiou v kompaktnej krabičke. Teoretický výkon 12TFLOPs je jedna vec, ale druhá vec je reálny výkon v hrách. Zdá sa však, že ani o ten sa báť nemusíme. Pretože technologický šéf Gears 5 Mike Raynor prezradil, že za dva týždne dosiahli v Xbox Series X verzii Gears 5 podobný výkon, aký ponúka RTX 2080 od Nvidie.
Ich postup bol taký, že zobrali Gears 5 (ktorý funguje na Unreal 4 Engine) a jednoducho nastavili detaily na Ultra z PC verzie hry. Zároveň ešte ďalej vylepšili contact shadows a taktiež pridali ray traced screen-space global illumination a cutscény zmenili tak, aby fungovali v 60FPS. Tento brutálne neoptimalizovaný port však už v týchto ranných štádiách dosiahol výkon ako PC verzia Gears 5, ktorá fungovala na RXT 2080. A to je grafická karta, ktorá sa pohybuje v cenových kategóriách 700€+.
A to bez toho, aby sa vývojári venovali pokročilým funkciám konzoly ako Mesh Shading.
{gifplayer}/39181/39181-anim1.gif{/gifplayer}
Slovo padlo aj o ray-tracingu z ktorého sú vývojári The Coalition nadšení: „Nevieme sa dočkať DXR a hardvérového ray-tracingu. Už teraz máme v Gears 5 nejakú formu ray-traced tieňov a nová global illumination je forma ray-tracing screen-based global illumination a sme zvedaví, ako môže byť hardvérový ray-tracing použitý v týchto technológiách.“
Sme teda veľmi zvedaví, akú cenovku nasadí Microsoft pre svoju novú konzolu. Máme však pocit, že lacná určite nebude.