Dočká sa totiž novej technológie.
Keď Microsoft oznámil kúpu Bethesdy, tak oči hráčov leteli v prvom rade na zoznam štúdií, ktoré získali a následne na zoznam herných značiek, ktoré získali. A na zvyšok sa tak trochu zabudlo.
Napríklad na fakt, že Microsoft sa týmto krokom stal výlučným vlastníkom id Tech 7 enginu, ktorý poháňal tohtoročný Doom Eternal. A taktiež aj na Project Orion, ktorý môže byť pre Microsoft v nasledujúcich rokoch veľkým prínosom.
Ak náhodou nemáte tušenie čo „Project Orion“ je, tak ide o technológiu, ktorú nám Bethesda predstavila na minuloročnej E3 konferencii. V skratke ide o súbor patentovaných SDK knižníc, ktoré môžu byť integrované do ľubovoľnej hry a jej úlohou je priniesť herné streamovanie „bez citeľnej odozvy“ a s čo minimálnou spotrebou dát a to aj za predpokladu, že od datacentier odkiaľ sú hry streamované bývate veľmi ďaleko.
Bethesda túto technológiu demonštrovala na hre Doom z roku 2016, ktorú nám predstavila v 4K/60FPS na smartfóne.
Asi netreba pripomínať, akú dôležitosť má táto technológia pre Microsoft. Spoločnosť totiž iba pred niekoľkými dňami spustila svoju streamovaciu službu, ktorá je súčasťou predplatného Xbox Game Pass Ultimate a vďaka ktorej môžete hrať AAA hry na smartfóne bez potreby výkonného hardvéru.
Ak sú tvrdenia o funkčnosti tejto technológie od id Software pravdivé, tak by práve získanie Project Orion mohlo priniesť Microsoftu do budúcnosti veľkú výhodu oproti konkurencii.