Zdá sa, že spätne kompatibilné budú „takmer všetky“ hry.
Minulý týždeň sme sa dozvedeli mnoho dôležitých informácií o spätnej kompatibilite Playstation 5. A aby som to zhrnul – až na zopár výnimiek budú spätne kompatibilné všetky hry z Playstation 4 generácie a niektoré dokonca dostanú vylepšenia cez tzv. PS5 Game Boost.
A tak je teraz na ťahu Microsoft, ktorý pri spätnej kompatibilite tradične zachádza ešte ďalej ako konkurencia. A to platí aj pri Xbox Series X a Xbox Series S. Microsoft totiž vydal hneď niekoľko zaujímavých detailov a okrem toho zopakoval aj informácie, ktoré už vieme.
- Microsoft potvrdil, že spätne kompatibilné pri vydaní konzoly budú takmer všetky Xbox One hry (s výnimkou Kinect hier), podporované Xbox 360 a Xbox hry. Celkovo sa tak dočkáme „tisícok podporovaných hier.“
- Každá spätne kompatibilná hra bude mať k dispozícii plný výkon Xbox Series X a Xbox Series S konzol. Žiaden boost mode ani nič podobné. Každá hra teda automaticky bude môcť využiť rýchly SSD disk, rýchlejší CPU a GPU.
- Takmer každá hra dostane funkciu Auto HDR. Táto funkcia pridá HDR aj do hier, ktoré ho v základe nemajú. Jedinou výnimkou budú hry, kde Microsoft Auto HDR automaticky deaktivoval, pretože táto funkcia neprinášala želané výsledky.
- Microsoft taktiež vyvinul technológiu, ktorá umožní hrám fungovať s dvojnásobným frameratom a to bez toho, aby do hry zasahovali vývojári. Táto funkcia nebude dostupná pri všetkých hrách, pretože v niektorých to má vplyv na fyziku a animácie, no aj tak ide o vítanú úpravu. Na Xbox Series X a Xbox Series S si tak v novembri budete môcť zahrať Fallout 4 v 60FPS.
- Za pomoci tzv. Heutchy method prinesie Microsoft do next-gen konzol automatické vylepšenia starých hier z Xbox 360 a Xbox generácie. Hry tak budú fungovať v natívnom 4K rozlíšení na Xbox Series X a v 1440p rozlíšení na Xbox Series S. Navyše, takmer každá spätne kompatibilná hra z týchto generácií sa dočká automatickej aplikácie 16x Anisotropic Filtering, čo prinesie ďalšie vizuálne vylepšenia.
Zdroj: Microsoft