Je toto definitívny koniec nádejí?
Čo znamená kúpa Bethesdy Microsoftom pre budúcnosť hier od tohto vydavateľstva na Playstation konzolách? To bola otázka, ktorá asi vŕtala hlavou mnohým fanúšikom The Elder Scrolls, Falloutu, ktorí preferujú „tím modrých.“ Najčastejší argument v prospech vydávania Bethesda hier na všetkých platformách je argument, že keď Microsoft zaplatil 7,5 miliardy dolárov za vydavateľstvo, tak neexistuje spôsob, ako túto sumu získať späť bez podpory Playstation hráčov.
A ak patríte práve medzi týchto hráčov, tak asi pre vás máme smutnú správu. V dnešnom rozhovore pre Kotaku Phil Spencer prakticky potvrdil, že budúcnosť Bethesda hier je na platformách, ktoré podporuje Microsoft. Teda PC, Xbox konzoly a xCloud.
O Bethesde
„Je možné získať späť 7,5 miliardovú investíciu, keď nebudete predávať The Elder Scrolls VI na Playstation?,“ spýtal sa Stephen Totilo, redaktor Kotaku.
„Áno,“ odpovedal okamžite Phil Spencer
„Nechcem chodiť okolo horúcej kaše. Táto dohoda nevznikla preto, aby sme hráčom odopriali prístup k hrám. Nikde v dokumentácii, ktorú sme pripravili nie je uvedené „Ako ostatných hráčov udržíme ďaleko od našej hry?“ Chceme aby hry hralo viac hráčov, nie menej. No zároveň musím povedať – a hovorím to úprimne – keď premýšľam o tom, kde budú ľudia hrať a o počte zariadení a to máme xCloud, PC, Game Pass a našu konzolovú základňu tak nemusíme vydávať tieto hry na iné platformy, okrem tých, ktoré podporujeme aby sme zabezpečili aby obchod fungoval. Čokoľvek to znamená.“
O Xbox Series X a Xbox Series S
Spencer očakáva, že o Xbox Series X bude na začiatku omnoho väčší záujem ako o menej výkonného brata Xbox Series S. Dokonca očakáva, že počas prvých mesiacov predajú všetky konzoly ktoré vyrobia – podobne ako to očakáva u Sony pri Playstation 5: „Myslím si, že dopyt prevýši ponuku. Pre nás, aj pre Playstation. Myslím si, že výrobný reťazec bude diktovať podiel predaných konzol viac, ako čokoľvek iné.“
„Myslím si však, že postupom času sa objavia zákazníci, ktorým záleží na cene a potom uvidíme, že Series S sa bude predávať lepšie.
A čo sa týka faktu, že konzoly ponúkajú rozdielny výkon a či to nebude spôsobovať „bolehlav“ pre vývojárov a či bude Series S stačiť odpovedal priamočiaro: „Nebojím sa. Myslím si, že máme dôkazy, ktoré nám poskytuje PC trh, kde môžete mať absolútne úžasne vyzerajúce hry na skvelom hardvéri, ktoré je však zároveň možné škálovať schopnostiam hardvéru.“
Priznáva však, že od vývojárov je vyžadovaná väčšia porcia práce: „Bez pochýb je to práca navyše. O tom nepochybujeme. Fakt, že máte dve rôzne výkonné platformy – Nebudem tu teraz stáť a snažiť sa niekomu narozprávať PR reči o tom, že mať dve rôzne výkonné platformy je to isté ako mať jednu. Lebo to tak nie je. Robíme to však preto, lebo chceme rozšíriť trh.“
„Aj keď si kúpite Playstation 5 tak pre vás môže mať Series S zmysel. Možno kúpiť si dve konzoly za 500$ je náročné a táto konzola umožní zachytiť aj tohto zákazníka.“
{insertarticle id=41740}
O Halo Infinite
Halo Infinite mal byť veľkou launch hrou pre Xbox Series X/S, no hra bola v auguste odložená po nie príliš pozitívnom prijatí úvodnej ukážky z hry. Microsoft tak kvôli tomu nemá žiadnu veľkú first party hry k svojej novej konzoly (Gears Tactics technicky je nová konzolová hra, no na PC vyšla na začiatku roka).
Spencer prezradil, že Infinite hral pred týždňom, no zatiaľ nemá „žiadnu aktualizáciu“ čo sa týka dátumu vydania. To isté sa týka aj ďalších už ohlásených Xbox exkluzivít ako Everwild, Fable či Forza Motorsport.
Taktiež potvrdil, že zvažovali rozdelenie hry na kampaň a multiplayer s rôznymi dátumami vydania, no túto myšlienku zavrhlo vedenie štúdia 343 Industries.
Cross-gen hry
Microsoft už od začiatku tvrdil, že nás čaká asi ročná cross-gen doba čo sa first-party hier týka. Sony na druhej strane hovorilo o potrebe nových zážitkov, no bolo to práve Sony, ktoré nedávno potvrdilo Spider-Man: Miles Morales a Horizon: Forbidden West aj pre Playstation 4.
Spencer potvrdil, že svoj postoj nezmenili a hry budú na platformy priradzované „prípad od prípadu.“
„Keď sme o tom hovorili prvý krát, tak to bolo preto, že sme sa pozreli na naše vyvíjané hry a hovorili sme o tom, čo sme tam videli. Chceli sme byť transparentní o dostupnosti našich hier na last-gen konzolách.“
O veľkosti SSD disku
Spencer priznáva, že veľkosť disku na konzolách nie je ideálna a od vývojárov bude vyžadovaná optimalizácia: „Je to problémom už aj v súčasnej generácii, keď sa bavíme o veľkosti hier.“
Zároveň dáva za príklad Rare, ktoré v roku 2019 zmenšilo Sea of Thieves o 20GB: „Práca, ktorú Rare urobilo je jednou z vecí, ktorú chceme tlačiť na naše interné tímy, aby sme si boli istí, že rešpektujeme užívateľov a miesto na disku v konzolách.“
Zároveň pripomína, že užívatelia môžu naďalej používať externé disky na hry zo spätnej kompatibility.
O možnosti ako hrať The Elder Scrolls VI na iných platformách
Je zrejmé, že Microsoft berie xCloud vážne a že ho chce mať všade. A aj keď to priamo v rozhovore nepotvrdil, je zrejmé, že myšlienka xCloudu na Playstation či Nintendo platformách by bola určite niečo, čo by sa Microsoftu pozdávalo.
Navyše, týmto krokom by mohol Microsoft priniesť next-gen hry aj na Xbox One a to permanentne: „Keď premýšľame nad Xbox One, tak určite si myslíme, že je to jeden zo spôsobov, ako preklenúť generáciu a dať užívateľom možnosť hrať aj tieto hry. Nemyslím si, že je to otázka rokov. Jednoducho to potrebujeme spraviť a vieme, ako to spraviť.“