Uvidíme, či to prinesie nejaké budúce výsledky.
Aj keď grafické čipy v Xbox Series X/S a Playstation 5 patria do rovnakej rodiny RDNA 2 architektúry od AMD, tak každá spoločnosť si tento čip ešte samostatne upravovala a pridávala tam niekoľko vlastných prvkov pre svoje potreby. Priame výsledky na výkon v hrách sa dozvieme už čoskoro pri porovnaní prvých multiplatformových hier, no v rovine teórie sa už k niektorým „tajným omáčkam“ konzol vyjadrujú vývojári.
A podľa šéfa Quantic Dreams Davida Cagea existuje veľký potenciál v tom, že Microsoft implementoval do svojich konzol technológiu DirectML a taktiež aj špecializované jednotky na tzv. machine learning výpočty.
„Vždy je výzvou porovnať hardvér, pretože na oboch stranách vždy existujú výhody a nevýhody. Nie je to iba vecou procesora alebo frekvencie. Je to aj o konzistencii komponentov a pokročilých možnostiach hardvéru.“
„Procesor v obchod konzolách je rovnaký, aj keď trochu rýchlejší v Xbox Series X. Grafický čip je taktiež výkonnejší, pretože čip samotný je o 16% výkonnejší a priepustnosť je o 25% vyššia. Prenos dát z SSD disku je zas o polovicu vyššia v Playstation 5.“
„Shader jednotky Xboxu sú však viac vhodné pre machine learning, čo môže byť obrovskou výhodou v prípade, že sa Microsoftu podarí implementovať technológiu podobnú Nvidia DLSS technológii.“
„Myslím si, že čisto analýza hardvéru hovorí o jasnej výhode pre Microsoft, no skúsenosť nám hovorí, že hardvér je iba jednou časťou rovnice. Sony nám ukázalo v minulosti, že ich konzoly dokázali poskytnúť najlepšie vyzerajúce hry, pretože ich architektúra a softvér boli konzistentné a efektívne.“
Microsoft už nejakú dobu experimentuje s podobnými technikami obrazovej rekonštrukcie, primárne štúdio Playground s hrou Forza Horizon 3, no zatiaľ to vyzerá, že je to skôr hudbou budúcnosti.