Ďalší však príde až na budúci rok.
Cyberpunk 2077 na starých konzolách to je už veľmi dôsledne zdokumentovaná tragédia. Minulotýždňové stiahnutie hry z predaja na Playstation 4/5 je to jediné, čo potrebujete vedieť na to, aby ste vedeli, aká vážna je momentálne táto situácia.
Mnoho hráčov tak vzhliadalo k novému patchu, ktorý štúdio sľúbilo ešte pred vianočnými sviatkami a aj keď sa hovorilo o jeho príchode v pondelok, tak nakoniec sa ho hráči dočkali v piatok. Tento patch je už dostupný na všetkých platformách a upravil hru na verziu 1.05.
A zmeny si všimnete okamžite. Vývojári totiž upravili niektoré post-processing efekty ako chromatic abberation a hra by tak už nemala pôsobiť tak rozmazane ako doteraz. Najdôležitejšie však je, aký mal tento update vplyv na výkon hry na starých konzolách.
A tu máme aj dobré a aj zlé správy. Najprv Playstation konzoly. Podľa rýchlej videoanalýzy kanála ElAnalistaDeBits je framerate vo verzii 1.04 a 1.05 veľmi podobný a jednotlivé zmeny môžu byť skôr štatistickou odchýlkou, ako niečím čo môžeme nazvať priamym zlepšením. Bohužiaľ, redakcia PushSquare informuje o tom, že pády hry sú rovnako pravidelné ako doteraz, takže tu sa zatiaľ situácia nezmenila.
Úplne iná situácia je na Xbox konzolách. Tam totiž patch 1.05 priniesol výrazné zvýšenie frameratu. Napríklad na základnej Xbox One konzole v prvej naháňačke produkovala hra pri predchádzajúcej verzii okolo 12FPS. Po patchi je to okolo 20FPS. Stále to teda nie je ideálne, no je to oveľa lepšie. Xbox One X v tej istej pasáži produkoval približne 20FPS a teraz je to takmer stabilných 30FPS. Zlepšil sa aj framerate pri pohybe mestom a pri prestrelkách.
Zlepšenia sa dočkala aj verzia pre Xbox Series S kde bol vyhladený framerate pri pohybe mestom. Series X verzia však vyzerá byť takmer navlas rovnaká.
Samozrejme, toto nie je ani zďaleka posledný patch určený pre hru, no na ďalšie si budeme musieť počkať do nového roka. Ak teda plánujete kúpu hry v čase Vianoc, tak toto je zážitok, na ktorý sa musíte momentálne pripraviť.