Nie je všetko len o atraktívnej cenovke.
Vývojári z 4A Games si už teraz lámu hlavu nad tým, ako optimalizovať hry pre tohto menšieho a slabšieho brata Xbox Series X. Už pri oznámení slabšieho variantu Xboxu sa vo vývojárskom pléne rozvírili debaty o tom, aký to bude mať dopad na ich prácu a či bol naozaj dobrý nápad priniesť na trh takúto konzolu. Pravdaže, my hráči sa z toho môžeme len tešiť. Ak sa uspokojíme s FullHD rozlíšením, tak privoňať k next-gen hraniu si môžeme už za necelých 300€.
Doteraz sa predpokladalo, že Xbox Series S skrýva svoje slabiny v operačnej pamäti, ktorá ponúka očividne menšiu kapacitu a aj rýchlosť modulov. Oproti Xbox Series X ponúka XSS len 10 GB RAM a z toho 8 GB má prenosovú rýchlosť 224 GB/s a zvyšných 2 GB zvládne 56 GB/s. Táto operačná pamäť ponúka 128 bitovú zbernicu. To sú oproti papierovo najvýkonnejšej konzole na trhu niekoľko násobne horšie čísla. Xbox Series X ponúka 16 GB pamäte so zbernicou 320 bit, prenosová rýchlosť 10 Gb modulu je 560 GB/s a 336 GB/s je to v podaní doplnkového 6 GB modulu.
Vývojári z 4A Games, ktorých vyspovedal portál Wccftech však tvrdia, že problém sa skrýva niekde inde. Podľa ich slov by sa vysporiadali so slabšou pamäťou a takisto aj s faktom, že je o niečo pomalšia. Hlavný problém sa však skrýva v grafickom čipe.
RAM pre nás nie je problém, výkon GPU však predstavuje výzvy pre budúce tituly. Náš súčasný renderer je nadizajnovaný na vysoké rozlíšenie 4K @ 60FPS. Zníženie parametrov a optimalizácia vykresľovania si bude vyžadovať finančne nákladnejšie výpočty, ktoré by nám pomohli znížiť výkon. Momentálne máme kompromisné riešenie, ale zatiaľ s ním nie sme úplne spokojní.
4A Games
4A Games aktuálne pracujú na vývoji pokračovania série Metro, na multiplayerovom spin-offe a na úplne novej IP. Metro Exodus dostane update, ktorý má zabezpečiť, aby hra bežala na Xbox Series S na 1080p a 60 FPS s implementovanými raytracing prvkami.