Pozitíva sú však jasné.
Iba pred niekoľkými týždňami Microsoft oficiálne dokončil akvizíciu spoločnosti ZeniMax Media a tým pádom aj vydavateľstva Bethesda a stal sa tak vlastníkom ôsmych ďalších herných štúdií a niekoľkých populárnych herných značiek.
Prečítajte si tiež
Bethesda je už oficiálne súčasťou Xboxu!
Jedným z nových štúdií Microsoftu je tak americko-francúzske štúdio Arkane, ktoré je známe vďaka immersive sim hrám ako Dishonored či Prey. A aj keď projekt americkej časti štúdia je zatiaľ neznámy, tak pobočka štúdia v Lyone pracuje na hre Deathloop, ktorá však bude paradoxne časovou exkluzivitou na Playstation 5.
A tak dostali šéf vývoja Dinka Bakaba a Sébastien Mitton (art director) hry Deathloop otázku, ako reagovali na oznámenie akvizície Bethesdy: „Boli sme celkom prekvapení. Bolo to nečakané do určitej miery, no po prekvapení sme zistili, že to dáva veľký zmysel.“
„Mať možnosť byť súčasťou Xbox Game Pass ekosystému robí pre nás veci tak trochu inými, pretože môžeme okupovať priestor v tejto službe a môžeme tak naďalej robiť typ hier, ktoré robíme a môžeme ich robiť skvelo.“
„Keď sme videli sociálne siete v čase kedy do Game Passu pribudli hry ako Prey a Dishonored 1 a 2, tak mnoho ľudí odporúčalo ostatným, že si tieto hry jednoducho musia zahrať a teraz už nemajú žiadnu výhovorku, aby si ich nezahrali a to bolo veľmi potešujúce. Je to služba, ktorá nám umožní zostať kreatívnymi a mať publikom a budovať tento vzťah naprieč časom a to je veľmi vzrušujúce.“
Deathloop vychádza 21. mája na Playstation 5 a PC a po roku by mal pristáť aj v službe Xbox Game Pass na PC.