Prečo by to však robil?
Microsoft pred týždňom oznámil, že v PC segmente plánuje znížiť podiel, ktorý si odhryzne z každej jednej hry a aplikácie z 30% na 12%. Súdne dokumenty týkajúce sa biznisu Microsoftu sa totiž ocitli v súdnom spise v procese medzi Applom a Epicom, nakoľko si Epic privolal Microsoft na pomoc. A odhalili nám, že Microsoft zvažoval túto úpravu aj v konzolovom obchode.
Dokument jasne odhaľuje, že Microsoft plánoval znížiť podiel z predaja hier z 30% na 12% a táto zmena by sa dotkla jednorazových nákupov hier, predplatného a in-app digitálneho obsahu. Tieto zmeny mali vstúpiť do platnosti v prvej polovici tohto roka, no zatiaľ boli ohlásené iba pre PC obchod.
Hovorca Microsoftu prezradil, že momentálne neuvažujú o žiadnej úprave rozdelenia tržieb v Xbox Store, no neprezradil, či dokumentu niečo chýba, alebo sa jednoducho zmenili plány Microsoftu.
Ďalej sa v dokumente píše: „Momentálne spracovávame návrh vedenia Herného tímu, aby sme adoptovali rozdelenie tržieb 88/12 rovnako ako v PC segmente pre všetky hry výmenou za streamovacie práva hier.“ Či tento návrh prešiel v takomto znení v akom je uvedený v dokumente, to zatiaľ nevieme. Časť z neho ale očividne prešla.
Streamovacie práva by znamenali, že hry dostupné v xCloud hernom streamovaní by neboli obmedzené iba na knižnicu hier v predplatnom Xbox Game Pass, ale zahŕňalo by (takmer) všetky hry, ktoré sa nachádzajú na Xbox Store, čo by bolo veľkým víťazstvom pre herné streamovanie na Xboxe.
Možnosť získania práva na streamovanie hier by bolo asi jediným logickým odôvodnením, prečo by Microsoft čo i len zvažoval ukrojiť z vlastného podielu tržieb. 30% podiel je štandardnom pri digitálnej distribúcii na konzolách a vzhľadom na to, že konzolové obchody sú uzavretými ekosystémami, tak ani Sony, ani Nintendo a ani Microsoft nemajú dôvod vzdávať sa peňazí pre nič… Pri PC trhu je to pochopiteľne iné, nakoľko tam panuje veľká konkurencia medzi obchodmi s digitálnou distribúciou.