Namiesto toho dostaneme „pretekársky“ engine.
Prvé špekulácie o tom, že štúdio Playground Games (tvorcovia série Forza Horizon) pracujú na reštarte značky Fable sa objavili ešte v roku 2018. Táto špekulácia sa následne potvrdila počas minuloročnej Xbox prezentácie krátkym teaserom.
Z hry sme však zatiaľ nevideli ani sekundu a taktiež nevieme nič o jej štýle. Vieme iba to, že Playground Games najímajú nových vývojárov ako diví a to nie len pre Forzu, ale aj pre Fable.
A aj keď prvotné informácie hovorili o tom, že hra bude postavená na Unreal Engine 5, tak najnovšie inzeráty na pracovné ponuky hovoria niečo iné. Podľa sociálnej siete LinkedIn totiž ponuky na softvérového inžiniera pre hru Fable spomínajú používanie ForzaTech Enginu, ktorý je používaný pri vývoji Forza Motorsport a aj Forza Horizon hier.
Confirmed that Forza Tech is being used for Fable pic.twitter.com/TddjVavtx1
— J Singh (@JSingh10j) May 4, 2021
Toto rozhodnutie pravdepodobne dáva zmysel. Celé štúdio sa totiž bude sústrediť na jeden engine naprieč viacerými projektmi, čo by malo zefektívniť vývoj. Otázkou však je, aký univerzálny je ForzaTech engine. Pretekárske hry sú totiž o dosť iný žáner ako RPG hry, aj keď nedávne vydanie Microsoft Flight Simulator (ktorý tiež používa tento engine) nám naznačilo, že možno to nemusí dopadnúť podobne, ako v časoch, kedy každé štúdio EA muselo používať Frostbite engine.