Konzolový biznis sa neopúšťa.
Spoločnosť Microsoft včera predstavila obrovské zmeny, ktoré sa dotýkajú cloud infraštruktúry. Xbox herné streamovanie už budú poháňať Xbox Series X konzoly, streamovanie sa dostane aj priamo do Xbox konzol (možnosť vyskúšania hry, alebo hranie Series X/S hier na Xbox One) a taktiež aj aplikácia do televízorov a samostatné zariadenie na herné streamovanie.
Je toho veľa. Lenže herné streamovanie je iba jedným zo spôsobov, ako chce Microsoft dosiahnuť rast svojho biznisu. Ďalšou je pochopiteľne PC segment, no tým najdôležitejším je ešte stále konzolový segment.
A ten Microsoft neopúšťa. Prezradila to Liz Harmen, vice-prezidentka herných zážitkov a platforiem v Microsofte. Podľa jej slov Microsoft už pracuje na novej generácii Xbox hardvéru: „Cloud je kľúčom pre náš hardvér a našu Game Pass ponuku, no nikto by si nemal myslieť, že spomaľujeme našu snahu týkajúcu sa dedikovaných konzol. V skutočnosti ju totiž akcelerujeme.“
„Momentálne už pracujeme na novom hardvéri a platformách, pričom niektoré z nich neuvidíme v najbližších rokoch. No aj keď sa sústreďujeme na budovanie budúcnosti, tak sa sústreďujeme aj na to, aby Xbox zážitky prišli k čo najväčšiemu množstvu zariadení a hráčov.“
„Ak keď pracujeme na rozširovaní PC a mobilu, tak konzoly sú kľúčovým zážitkom. Chceme dodať najvýkonnejšie konzoly na svete – zariadenia, ktoré dodajú hráčom najlepšie zážitky na najbližšie roky vrátane hrateľnosti, ktorú si teraz ešte nevieme predstaviť.“
„Do dnešnej doby, ak ste neminuli stovky dolárov na konzoly, alebo tisíce na herný PC, tak ste nemohli byť súčasťou hernej komunity. Cloud hranie však úplne odstraňuje tieto bariéry. Samozrejme, stále existuje miesto pre konzoly a PC a podľa mňa tento priestor bude vždy existovať. No cez cloud sme schopní dodať skvelé zážitky z hrania komukoľvek, kto má pripojenie na internet a to aj na tých najmenej výkonných, najlacnejších zariadeniach, ktoré ľudia vlastnia,“ dodal šéf Xbox divízie Phil Spencer.