Prvá next-gen hra od Ubisoftu.
Asi najpríjemnejším prekvapením Ubisoft Forward bolo ohlásenie hry Avatar: Frontiers of Pandora. Ide o novú hru tvorcov The Division, štúdia Massive a ide o prvú next-gen only hru od Ubisoftu, pričom jej vydanie očakávame v roku 2022.
Prečo však jednoducho nemôže Ubisoft Massive vytvoriť port hry pre staré konzoly? Lebo sa to jednoducho nedá. Šéf vývoja Magnus Jansén a hlavný programátor Nikolay Stefanov vysvetlili prečo:
Lietanie – Hra vám umožní osedlať spoločníkov rasy Na’vi, Banshee. Tým pádom budeme môcť zdolávať veľké diaľky v krátkom čase a ak sa štúdio chcelo vyhnúť nahrávacím obrazovkám každých zopár sekúnd, tak staré konzoly s pomalými diskami museli padnúť: „Nové konzoly nám umožnili mať lepšie detaily objektov zblízka. No taktiež keď lietate a máte pekný výhľad tak vieme renderovať veľké diaľky. Tri až štyri kilometre pred vami. Musíme vedieť streamovať tieto herné assety rýchlo a preto by nové disky nemali byť podceňované,“ povedal Stefanov.
Dizajn mapy – Nový hardvér navyše umožňuje vývojárom opustiť staré dizajnové princípy. Už nie je potrebné obmedzovať sa pri hustote predmetov na mape, ktoré v starej generácii viedli k vytváraniu prázdnych oblastí: „Nie je to iba o tom, že sme museli spomaliť pri prechode do novej časti mapy, aby sa stihlo všetko načítať. Je to aj o iných veciach o ktorých hráči nepremýšľajú. Keď sa pozriete na svety starej generácie, tak dôležité lokality museli byť od seba veľmi vzdialené aby sme stíhali streamovať assety a tým sa vytvoril veľmi generický svet. To už teraz neplatí,“ skonštatoval Jansén.
Nepriatelia a umelá inteligencia – „Môžem vám povedať príklad, ktorý ste si mohli všimnúť v traileri. Keď sú veľké stvorenia pokojné, tak sa prechádzajú popri stromoch a podobne. Keď však utekajú alebo na vás útočia, tak prejdú rovno cez tie stromy a inú vegetáciu a kompletne ich zničia. Je skvelé mať možnosť vidieť efekt, aký majú NPC postavy na prostredie.“
Hra taktiež obsahuje nový systém nasvietenia, ktorý napríklad vie detekovať priehľadnosť jednotlivých objektov ako napríklad listy na stromoch a následne upraviť prienik svetla cez tieto predmety. Vývojári sľubujú simuláciu počasia, dažďa, zvierat a to práve vďaka výkonu nových konzol.
Avatar: Frontiers of Pandora príde na PC, Xbox Series X/S a PlayStation 5.