Optimalizácia potrebná.
Kanadské štúdio The Coalition na konferencii GDC 2021 odprezentovalo svoje Alpha Point Technical Demo, ktorého úlohou bolo vyskúšať si používanie Unreal Engine 5 a zároveň otestovať možný výkon tohto enginu na konzole Xbox Series X.
A aj keď toto demo bolo určené hlavne pre interné potreby štúdia, tak sme sa ho predsa len dočkali aj my. Podľa štúdia toto demo fungovalo na konzole Xbox Series X s priemerom 46FPS a to v 50% 4k rozlíšenia, ktoré bolo následne upscalované cez Temporal Super Resolution. Demo pritom využívalo všetky nové funkcie nového enginu ako Lumen, Nanite či Virtual Shadow Maps a podľa technického riaditeľa štúdia Colina Pentyho by toto demo na starej verzii Unreal Enginu nemohlo vzniknúť. Je teda zrejmé, že dalšia optimalizácia bude nutná, pretože toto demo údajne vyťažilo grafický čip Xbox Series X naplno.
Dočkali sme sa aj druhého dema, v ktorom štúdio testovalo systém Metahumans a výsledkom toho je postava, ktorá má 4x vyššiu topológiu ako postavy v Gears 5. A podľa Pentyho by sa počet trojuholníkov pri vytváraní postavy v Gears hre z Xbox360 generácie zmestil do počtu trojuholníkov, ktoré má mihalnica postavy v Unreal Engine 5.