Mať aj takéto hry je dôležité.
Šéf Xbox Game Studios Matt Booty sa zúčastnil Kinda Funny Games podcastu a nakoľko ide o človeka, ktorý manažuje veľkú časť z 23 interných štúdií Xboxu (tú druhú manažuje Todd Vaughn z Bethesdy) tak určite mnohých zaujíma, či Xbox plánuje typické príbehové hry pre jedného hráča z pohľadu tretej osoby.
A aj keď Booty na jednej strane ocenil, že Game Pass model, ktorým sa Xbox prezentuje dovoľuje existenciu rôznych hier z hľadiska veľkosti od Grounded až po Halo Infinite, tak zároveň priznal ambíciu Microsoftu vytvárať štýl hier, ktoré sú v súčasnosti synonymom so Sony Interactive Entertainment.
„V prvom rade musím zložiť klobúk pred Sony a ich systémom štúdií a lídrov, ktorých majú, pretože sú fantastickí. Nemôžete argumentovať o kvalite a ich šikovnosti a hrách, ktoré dodali a na ktorých pracujú teraz, takže im patrí chvála.“
„Ja osobne preferujem prístup, aby sme dávali pozor na očakávania fanúšikov. Myslím si, že existuje určitý typ hier, ktoré generujú očakávania a sú veľkým momentom a sú to hry, ktoré sú na križovatke prístupnosti (že ich môžu hrať všetci) a zároveň majú veľké svety, ktoré môžete osídliť a tento typ hier je dôležitý.“
„A určite ide o typ hier, ktorý u nás nebol v popredí a nemali sme niečo na štýl Sony v tomto ohľade. Nechcem veľmi zachádzať do „Kde je náš Uncharted?“ a „Kde je náš Horizon: Zeoro Dawn?“ Pretože to neprinesie nikomu nič.“
„No dobrým argumentom je to, že tieto hry majú spoločné témy. Majú veľké svety, v ktorých sa hráči môžu stratiť, majú prepracované postavy a prepracované produkčné prvky. A toto je určite typ hier, ktoré chceme vytvárať.“