Chyby predchodcov.
Bolo celkom veľkým šokom, keď štúdio Bungie v roku 2007 oznámilo, že po siedmych rokoch opúšťa rady Microsoftu, no na oplátku nechávajú Microsoftu svoju drahocennú značku Halo. Až postupom času sa zistilo, že ich vzťah nebol úplne ideálny pretože Bungie nechcelo byť štúdiom, ktoré je známe iba vďaka Halo (neskôr vytvorili Destiny) a taktiež im vadilo, ako so značkou Halo narábal Microsoft (značku poskytol iným štúdiám na vytvorenie ďalších hier v tomto svete).
Je teda zrejmé, že odchod Bungie má na svedomí vtedajšie vedenie Xboxu. Súčasný šéf Xboxu Phil Spencer však v rozhovore pre Axios prezradil, že v súčasnej podobe Xboxu by si dokázali štúdio udržať: „V tom čase mali veľké ambície. A predali štúdio za určitú čiastku. Videli čo vytvorili so sériou Halo, no prišli na to, že Microsoft dostal z úspechu Halo viac ako oni. Neexistuje spôsob, ako sa na to pozerať inak.“
„A následne povedali: „Hej, myslíme si, že máme v sebe ďalšie nápady a chceme využiť túto šancu.“ A ja rozumiem tomu, že to chceli robiť ako nezávislá spoločnosť.“ Keď sa však redaktor Axios Stephen Totilo spýtal, či by si súčasný Xbox dokázal udržať štúdio Bungie, tak povedal: „Mohli by sme to dokázať? Podľa mňa áno.“
Bohužiaľ, na „keby bolo keby“ sa v reálnom svete nehrá. Bungie zažilo so značkou Destiny obrovský úspech, ktorý mohol byť úspechom Microsoftu, ak by vedenie Xboxu nebolo tak tvrdohlavé a zamerané na značku Halo. Dnes je Bungie asi najväčším nezávislým herným štúdiom na svete a ak by aj mali záujem opäť sa stať členom rodiny Xbox štúdií, tak Microsoft by na to potreboval veľký balík peňazí.